Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gliwice z rowerem miejskim. Wykonawcą Nextbike

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Stawecki

Data publikacji:
2017-02-07 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gliwice z rowerem miejskim. Wykonawcą Nextbike
fot. Mirosław Kazimierczak
Pod koniec marca Gliwice dołączą do grona miast posiadających sieć wypożyczalni rowerów. System będzie liczy 10 stacji i 100 jednośladów. Operatorem zostanie Nextbike Polska.

Pierwsze oficjalne wzmianki o gliwickim rowerze miejskim pojawiły się w 2014 r. Rada miasta zobligowała wówczas prezydenta miasta do stworzenia sieci całodobowych wypożyczalni, z których mieszkańcy mogliby korzystać od marca do listopada. Ogłoszenie o zamówieniu rozpisano w czerwcu 2016 r. Oferty przyjmowano od 21 października do 4 listopada.

Magistrat chciał, by nowy system składał się z 10 stacji dokujących (każda wyposażona w terminal z panelem sterującym i 15 stojaków) oraz 105 jednośladów (w tym 5 zapasowych). Punkty wypożyczeń miały być czynne przez całą dobę w okresie od początku marca do końca listopada przez 3 lata, licząc od bieżącego roku. Do obowiązków operatora – oprócz dostarczenia stacji, maszyn i systemu informatycznego – należeć miało również serwisowanie rowerów, pobieranie opłat za korzystanie oraz utrzymanie i obsługa wszystkich urządzeń związanych z funkcjonowaniem GRM. Umowa wspomina również o demontażu sieci po zakończeniu jej funkcjonowania sieci, przewidzianym na 30 listopada 2019 r.

Łączna kwota przeznaczona przez urzędników na inwestycję to 1,7 mln zł.

Nextbike operatorem

Do przetargu stanęły dwie firmy – Nextbike (jeden z największych operatorów rowerów publicznych w naszym kraju, zarządzający systemami m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Białymstoku, Lublinie, Poznaniu i Opolu)oraz BikeU (opiekujący się sieciami w Szczecinie, Krakowie, Bydgoszczy i Bielsko –Białej). Pierwszy z oferentów za wdrożenie i trzyletnią opiekę nad GRM zaproponował 931 tys. zł, drugi – 2,47 mln zł (o 800 tys. zł więcej, niż planował wydać magistrat).

Miasto jako wykonawcę wskazało oferującego znacznie niższą cenę Nextbike, które w przetargu zdobyło łącznie 90 punktów (prawie o 60 więcej, niż rywal). Dodatkowo premiowanym kryterium były darmowe dodatkowe stacje, jednak nie zaproponował tego żaden z oferentów.

GRM już w marcu

Prezydent Gliwic podpisał umowę z Nextbike Polska 6 lutego. Teraz operator ma ma 50 dni na uruchomienie sieci wypożyczalni. Oznacza to, że mieszkańcy Gliwic skorzystają z publicznych jednośladów najpóźniej pod koniec marca.

System ma funkcjonować na zasadach znanych z innych polskich miast. Wypożyczenie roweru wymaga wcześniejszej rejestracji w specjalnym systemie. Użytkownik, który założy konto Gliwickiego Roweru Miejskiego, będzie mógł bez dodatkowej rejestracji korzystać także z wypożyczalni Nextbike w innych miastach. Dokładne lokalizacje stacji nie są jeszcze znane. Cały czas trwają konsultacje. Nie ustalono również ostatecznego cennika, jednak ceny za korzystanie z GRM najprawdopodobniej nie będą odbiegały od tych, jakie obowiązują w innych miastach.

Warto zaznaczyć, że w przetargu uwzględniono tzw. prawo opcji dające wykonawcy możliwość zwiększenia o połowę liczby stacji dokujących, stojaków i rowerów.




VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Znamy szczegóły rozbudowy roweru publicznego

Mobilność

Łódź: Znamy szczegóły rozbudowy roweru publicznego

Roman Czubiński 31 stycznia 2017

Częstochowa. NextBike czy BikeU? Na razie chyba żaden z nich

Komunikacja

Częstochowa. NextBike czy BikeU? Na razie chyba żaden z nich

Jakub Dybalski 30 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS