Partnerzy serwisu:
Mobilność

Nantes z ekspresowymi ładowarkami do 24–metrowych autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-11-06 07:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nantes z ekspresowymi ładowarkami do 24–metrowych autobusów
fot. Hess
Najszybsza na świecie technologia ładowania zasili pierwsze w pełni elektryczne 24-metrowe autobusy. ABB otrzymała warte 20 mln dol. zamówienie od szwajcarskiego producenta Hess na technologię błyskawicznego ładowania dla 20 autobusów elektrycznych wraz z powiązaną infrastrukturą.

Zamontowane na dachu autobusów akumulatory będą ładowane na wybranych przystankach mocą 600 kilowatów przez 20 sekund. Podłączenie pojazdu do punktu ładowania trwa mniej niż sekundę. Jest to więc najszybsza na świecie technologia ładowania. Podczas postoju na przystanku końcowym autobus będzie ładowany w czasie od 1 do 5 minut, co umożliwi całkowite naładowanie akumulatorów.

Zarówno technologia szybkiego ładowania, jak i pokładowe wyposażenie trakcyjne ABB, są elementem innowacyjnego i wiodącego w swojej klasie rozwiązania TOSA (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation).

Autobusy będą wykorzystywane na trasie BRT (linia 4), łączącej historyczne centrum Nantes z gminami położonymi na południowym brzegu Loary. Nowy system zwiększy przepustowość linii o 35 proc., zapewniając zrównoważony transport dla około 2,5 tys. osób na godzinę.


System TOSA, fot. Hess

Od otwarcia linii w 2006 r. liczba pasażerów rosła, co doprowadziło do przepełnienia kursujących autobusów. W pełni elektryczne, dwuprzegubowe autobusy o długości 24 metrów, które wyprodukuje firma Hess, będą pierwszymi tego typu pojazdami na świecie, które zostaną wyposażone w technologię szybkiego ładowania. Dzięki temu zwiększy się liczba przewożonych pasażerów przy jednoczesnym ograniczeniu hałasu i wyeliminowaniu emisji CO2. Nowe autobusy mają zostać wprowadzone na trasę pod koniec 2018 r.

– Ta rewolucyjna technologia nie wymaga sieci trakcyjnej i zapewnia cichy, bezemisyjny transport zbiorowy będący opłacalną alternatywą dla operatorów korzystających z autobusów zasilanych paliwami kopalnymi — powiedział Claudio Facchin, dyrektor Dywizji Produktów i Systemów Energetyki ABB.

Każdy z nowych autobusów elektrycznych będzie mógł przewieźć na raz 151 pasażerów i zostanie wyposażony w efektywny energetycznie układ napędowy ABB, obejmujący przekształtniki trakcyjne i pomocnicze, silniki trakcyjne, instalowane na dachu akumulatory oraz systemy transferu energii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nysa: Nowy operator, elektrobusy i darmowe przejazdy

Komunikacja

Nysa: Nowy operator, elektrobusy i darmowe przejazdy

Kasper Fiszer 01 listopada 2017

12 dużych miast zapowiada zakupy wyłącznie elektrobusów

Komunikacja

12 dużych miast zapowiada zakupy wyłącznie elektrobusów

mj, Transport Publiczny 29 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5