Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Myszków wybiera przewoźnika na najbliższe trzy lata

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-06-16 11:04
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Myszków wybiera przewoźnika na najbliższe trzy lata
autobusy w Myszkowiefot. Dawidzet, lic. CC BY-SA 4.0
Śląskie miasto rozstrzyga właśnie przetarg na operatora tamtejszej komunikacji, który będzie za nią odpowiedzialny przez najbliższe trzy lata. Linie trafią najpewniej pod zarząd spółki A21 z Żor, choć wszystkie pięć ofert przekracza zakładaną przez urząd miasta sumę, jaka ma zostać wydana.

Myszkowski urząd miejski szuka przewoźnika, który będzie obsługiwał siedem linii od stycznia przyszłego roku do końca grudnia 2019 r. Na przewozy, które obliczono na 1 407 680,7 wzkm (przy czym urzędnicy zaznaczają, że ten szacunek może się zmienić nawet o 20 proc.) zaplanowano w miejskim budżecie 5 152 111,36 zł. Najtańsza oferta jaką złożyło A21 opiewa na 5 166 188,17 zł, czyli 3,67 zł za wozokilometr.

W przetargu złożono też cztery inne propozycje. Konsorcjum PKS Południe i LZ Lazar (5,56 mln zł), PKS Grodzisk Mazowiecki (6,29 mln zł), MATI–Trans (6,67 mln zł) oraz Europa Express City (6,95 mln zł.)

Kryterium wyboru ofert to, poza ceną (94 proc.), średnik wiek proponowanego taboru. Jeśli Myszkowowi nie będzie przeszkadzało niewielkie przekroczenie ceny przez A21, to spółka nie powinna na tym stracić, bo zaproponowała autobusy nowe lub prawie nowe, o średnim wieku 1,44 roku. W takim samym wieku są pojazdy PKS Połodnie i Lazara, a nieco młodsze (średni wiek – 1,33 roku) te, które zaoferował MATI–Trans. Pojazdy przewoźników z Mazowsza są już wyraźnie starsze, bo mają średnio 4 lata. Zgodnie z dokumentacją przetargową autobusy mogą być wyprodukowane najwcześniej w 2012 r.

Myszkowscy urzędnicy zażyczyli sobie, by pojazdy obsługujące linie były całkowicie lub częściowo niskopodłogowe (jeśli w części, to niska podłoga musi stanowić minimum 35 proc. i być dostępna przy dwojgu drzwiach) i mieściły od 60 do 80 pasażerów, w tym od 20 do 30 na miejscach siedzących. Silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro 5. W każdym musi się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki.

Komunikacja miejska w Myszkowie już wcześniej była obsługiwana przez prywatne firmy. Dwa lata temu ówczesnego wieloletniego operatora, firmę SANiKO zastąpiło wspomniane wyżej konsorcjum PKS Południe i Lazar, które odnowiło tabor autobusowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ząbki wciąż z PKS Grodzisk Mazowiecki? Dwie oferty w przetargu

Komunikacja

Ząbki wciąż z PKS Grodzisk Mazowiecki? Dwie oferty w przetargu

Jakub Dybalski 08 czerwca 2016

Starostwo w Lubinie zdecydowało się na PKS Lubin

Prawo & Finanse

Starostwo w Lubinie zdecydowało się na PKS Lubin

Jakub Dybalski 20 maja 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS