Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MPK Kraków nadal nie chce tramwajów Pesy i odwoła się do sądu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-09 15:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Kraków nadal nie chce tramwajów Pesy i odwoła się do sądu
fot. Martyn Janduła
MPK w Krakowie otrzymało już pisemne uzasadnienie orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, zgodnie z którym wykluczenie Pesy z przetargu na zakup 50 nowych tramwajów było bezzasadne. – Przysługuje od niego odwołanie do Sądu Okręgowego w Krakowie. Spółka skorzystała z tego prawa z uwagi na wątpliwości prawne uzasadnienia – zapowiada Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

Przedmiotem postępowania, ogłoszonego w sierpniu przez MPK Kraków, jest dostawa 35 nowych tramwajów z opcją na kolejne 15 pojazdów. Wozy mają być jednokierunkowe, o długości od 32 do 35 metrów. Tramwaje mają posiadać co najmniej 60% niskiej podłogi. Ciekawym wymogiem jest możliwość jazdy bez zasilania z sieci trakcyjnej na dystansie 3,5 km. Więcej o wymogach pisaliśmy tutaj.

Pod koniec października 2016 r. otwarto oferty. Wpłynęły cztery propozycje – od Pesy, Newagu, Skody i konsorcjum firm Stadler Polskę i Solaris. Najtańszą ofertę złożył bydgoski producent, choć oczywiście cena nie jest jedynym kryterium wyboru.

Przed rozstrzygnięciem postępowania zamawiający zdecydował się na wykluczenie ofertę Pesy. Głównym powodem było nienależyte wykonanie poprzedniej umowy na dostawy 36 Krakowiaków. Chodziło przede wszystkim za opóźnione dostawy Krakowiaków, za co zresztą przewoźnik wystawił już Pesie rachunek.

Z taką decyzją rzecz jasna nie zgodziła się Pesa, która skutecznie odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej. Uznała ona powody wykluczenia oferty Pesy za niezasadne – opóźnienie w realizacji kontaktu wynikało m.in. z opóźnienia podpisania umowy, a także pojawienia się dodatkowych wymagań zamawiającego, które nie były uwzględnione w specyfikacji. Więcej o powodach pisaliśmy tutaj. KIO nakazała przywrócenie wykonawcy do udziału w postępowaniu.

MPK nie składa jednak broni. – Otrzymaliśmy pisemne uzasadnienie wyroku KIO, od którego przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Krakowie. Spółka skorzystała z tego prawa z uwagi na wątpliwości prawne uzasadnienia – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK Kraków. Decyzja sądu będzie ostateczna.

Zachęcamy również do przeczytania opinii Roberta Siwika, właściciela Kancelarii Prawa Zamówień Publicznych Robert Siwik, przewodniczącego komisji ds. zamówień publicznych Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej. "Nie każde uchybienia w realizacji zamówienia to poważne naruszenie obowiązków zawodowych" – pisze Robert Siwik.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MPK Kraków wyremontowało historyczny wagon Ring

Przestrzeń

MPK Kraków wyremontowało historyczny wagon Ring

Redakcja 08 marca 2017

Kraków: Nevelo po wypadku z autobusem

Mobilność

Kraków: Nevelo po wypadku z autobusem

Witold Urbanowicz 07 marca 2017

Dlaczego miasta kupują autobusy elektryczne?

Komunikacja

Dlaczego miasta kupują autobusy elektryczne?

Jakub Dybalski 20 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS