Polskie miasta wdrażają systemy informacji pasażerskiej widząc w przede wszystkim rzeczywiste narzędzie przyciągnięcia pasażerów do komunikacji miejskiej. W dobie smartfonów i bezgotówkowych płatności umieszczanie informacji dotyczącej tylko tego, o której godzinie autobus lub tramwaj powinien przyjechać, a nie kiedy rzeczywiście przyjedzie, jest niewystarczające.
Jednocześnie Systemy Informacji Pasażerskiej (SIP) ewoluują i dzięki innowacjom technicznym posiadają coraz więcej możliwości przekazu dużej ilości informacji.
Nie tylko wyświetlacz– Dzięki wdrażaniu matryc kolorowych mamy możliwość nie tylko uatrakcyjnienia treści, ale też wyświetlania multimedialnych spotów, filmów czy ogłoszeń publicznych. Dzięki temu systemy informacji mogą generować przychody i pełnić istotniejszą rolę jako kompleksowy nośnik informacji nie tylko z czasami odjazdów – mówi Bolesław Hilarecki, prezes MP Technology.
Obecnie matryce, najważniejsza część tablic, z punktu widzenia pasażera, reprezentują zupełnie inną generacje produktu znanego sprzed kilku lat. Mogą np. pracować w różnych trybach graficznych i multimedialnych , zależnych od, pory dnia czy warunków otoczenia.
Mniejsze, ale czytelniejsze i wandaloodporne– Są też urządzeniami o wysokiej rozdzielczości i wysokiej jasności. A więc możemy ograniczyć ich wielkość przy zachowaniu funkcjonalności dużych tablic. Ma to też znaczenie nie tylko pod kątem zmniejszenia kosztów wdrożenia czy eksploatacji , np. w wypadku aktów wandalizmu, na który są z resztą bardzo odporne, ale również dużo lepiej wkomponowują się w otoczenie, które niejednokrotnie jest zdecydowanie przesycone małą architekturą– dodaje prezes MP Technology.
Na Kongresie Transportu Publicznego MP Technology, we współpracy z producentem architektury miejskiej – firmą Birkenord, zaprezentowała innowacyjną wiatę przystankową z zabudowanym, niezwykle estetycznym SIPem. Wkrótce stanie ona przy Centrum Handlowym Jantar w Słupsku – miejscowości skąd pochodzi MP Technology.
– Nowoczesna wiata, którą pokazujemy na KTP, posiada zintegrowany system sterowania oświetleniem, dzięki któremu jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej energooszczędne od klasycznych wiat. m W połączeniu z dynamiczną informacją pasażerską otrzymujemy produkt, jakiego w Polsce dotąd nie było – podkreślał Hilarecki. Więcej o wielofunkcyjnej wiacie pokazanej podczas KTP
piszemy tutaj.