Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Monachium. Mieszkania nad parkingami

Dalej Wstecz
Autor:

Marcin Żywiałkowski

Data publikacji:
2016-03-31 07:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Monachium. Mieszkania nad parkingami
Car Park Projectźródło: Gewofag.de
Stolica Bawarii ma plan, by wykorzystać niezagospodarowaną przestrzeń nad parkingami. Władze miasta chcą budować na ich terenie tanie mieszkania dla osób o niskich dochodach.

Jak większość dużych europejskich miast, Monachium ma poważny problem z nowymi mieszkaniami, szczególnie dla osób o najniższym uposażeniu. Pamiętając o studentach, samotnych matkach czy imigrantach władze miejskie pilnie szukają nowych przestrzeni pod inwestycje. Wybór padł na najmniej wykorzystywaną przestrzeń w mieście, czyli parkingi samochodowe. Ten niezwykle prosty, ale innowacyjny pomysł ma szansę realizacji dzięki poparciu rządzącej w Monachium partii socjaldemokratycznej (SPD).

Pierwszy budynek ma znaleźć się nad parkingiem przy kompleksie basenów Dantebad w dzielnicy Neuhausen-Numphenburg. Inwestycja zakłada budowę 120 mieszkań przeznaczonych na tani wynajem dla mniej zamożnych mieszkańców miasta. Sama konstrukcja budynku zostanie zbudowana przy użyciu drewna, a nie tradycyjnej ramy stalowej. Dzięki wykorzystaniu elementów prefabrykowanych, budynek ma zostać oddany do użytku już pod koniec tego roku. Tanie mieszkania mają być solidne, ale skromnie wykończone. Paradoksalnie jedynym problemem w tego typu budownictwie może okazać się brak miejsc parkingowych dla mieszkańców. W końcu, jeśli stawiamy budynek nad parkingiem basenowym to nie można zabrać ich części na poczet przyszłych lokatorów. Jest to istotna kwestia do rozważenia dla pomysłodawców.

Baseny Dante-Freibad to część parku olimpijskiego, oddanego do użytku na Igrzyska w 1972 roku. Nad istniejącym parkingiem znajduje się dużo wolnego miejsca, idealnego do zagospodarowania pod tę inwestycję. Wokół terenu inwestycji znajdują się także dwa stadiony oraz korty tenisowe. Obsługę komunikacyjną zapewni nieodległa stacja metra linii U1 i U7 Westfriedhof.


Opis: Istniejący parking przy Dantebad. Do końca tego roku ma znaleźć się tutaj budynek mieszkalny

Pierwszy budynek to tylko jeden z elementów dużego planu zagospodarowania parkingów w Monachium. Władze liczą również na współpracę z biznesem, ponieważ dzięki zagospodarowaniu parkingów przy centach handlowych czy biurowcach można w znaczący sposób zwiększyć liczbę mieszkań w mieście. – Nasz pilotażowy projekt w okolicach Dantebad chcemy zaprezentować firmom takim jak Aldi czy Lidl. Chcemy pokazać jak wielki potencjał mają ich tereny - mówi w rozmowie z Sueddeutsche Zeitung Dieter Reiter, burmistrz Monachium.

Problemem w budowie mieszkań nad parkingami przylegającymi do sklepów mogą okazać się jednak plany zagospodarowania przestrzennego. W Niemczech plany bardzo szczegółowo określają funkcję, jaką pełnić ma dany teren. Jeśli w planie dany plac jest oznaczony jako przestrzeń handlowa, to zabronione jest budowanie mieszkań na tym terenie. Władze miasta chcą rozwiązać ten problem przez lobbing na rzecz rozluźnienia przepisów federalnych w tej kwestii.


Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Przestrzeń

Czy londyńskie metro zagrało w Gwiezdnych Wojnach?

Jakub Dybalski 08 kwietnia 2016

High Line - od Alei Śmierci do modnej okolicy

Przestrzeń

High Line - od Alei Śmierci do modnej okolicy

Marcin Żywiałkowski 04 kwietnia 2016

Parkingi podziemne nie są lekarstwem. To przyczyna choroby

Mobilność

Parkingi podziemne nie są lekarstwem. To przyczyna choroby

Jakub Dybalski 28 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS