Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Minimalnie bliżej do budowy tunelu w Świnoujściu

Dalej Wstecz
Autor:

Paweł Rydzyński

Data publikacji:
2015-02-04 11:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Minimalnie bliżej do budowy tunelu w Świnoujściu
fot. Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21), commons.wikimedia.org
Wyłoniony został wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego tunelu w Świnoujściu. Przypomnijmy, iż sama budowa jest wpisana na listę podstawową Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Zachodniopomorskiego, co oznacza, że ma szansę zostać zrealizowana.

Program funkcjonalno-użytkowy to dokument, który określa oczekiwania zamawiającego wobec inwestycji budowlanej, która ma zostać następnie przeprowadzona w systemie ,,projektuj i buduj". Program ma wskazać m.in. wymogi techniczne i finansowe. Procedura wyboru wykonawcy ślimaczyła się przez wiele tygodni: władze Świnoujścia… trzykrotnie ogłaszały zwycięzcę przetargu i dopiero oddalone przed kilkoma dniami przez KIO odwołanie jednej z firm od trzeciego werdyktu pozwoliło ostatecznie zakończyć procedurę.

Zwycięzcą przetargu została włoska firma Technital S.p.A., która przygotuje dokumentację za blisko 2,1 mln zł (w przetargu startowało w sumie 10 firm). Na opracowanie koncepcji będzie miała rok. Do jej obowiązków należeć będzie też przygotowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, wykonanie robót geologicznych, przygotowanie dokumentacji hydrogeologicznej oraz opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej.

W Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Zachodniopomorskiego zapisano, że budowa tunelu, który połączy wyspy Wolin i Uznam, będzie kosztować, szacunkowo, 780 mln zł i zostanie sfinansowana z budżetu państwa. Warto jednak pamiętać, że władze Świnoujścia liczą na to, że uda im się uzyskać zwolnienie z podatku VAT (wystąpiły już w tej sprawie do izby skarbowej), dzięki czemu koszt spadłby do ok. 630 mln zł.

Inwestycja jest niezwykle potrzebna nie tylko z punktu widzenia obsługi miasta (w sezonie letnim oczekiwanie na przeprawę niejednokrotnie dochodzi do kilku godzin, a ze Świnoujścia do Szczecina często szybciej można dojechać przez… Niemcy), ale też świnoujskiego portu, którego część zlokalizowana jest na wyspie Uznam. Przeprawa promowa w Karsiborze to jedyna w Polsce taka przeprawa zlokalizowana w ciągu drogi krajowej. Koszty utrzymywania promów, w porównaniu z szacowanymi kosztami utrzymania tunelu, są na tyle wysokie, że budowa tunelu zwróci się w ciągu ok. 25 lat.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Ile będzie kosztować tunel w Świnoujściu?

Prawo & Finanse

Ile będzie kosztować tunel w Świnoujściu?

Paweł Rydzyński 04 czerwca 2014

Bieńkowska: Tunel w Świnoujściu gotowy do 2020 roku

Przestrzeń

Bieńkowska: Tunel w Świnoujściu gotowy do 2020 roku

Paweł Rydzyński 23 maja 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS