fot. Pysiekm, lic. domena publicznaAutobus w Mielcu
Mielec rozpisał przetarg na 14 nowych autobusów. 10 z nich do pojazdy MIDI ze standardowym napędem. Pozostałe to autobusy MAXI z napędem CNG.
Mielec postanowił wymienić znaczną część swojego taboru. Po mieście jeździ 40 autobusów zarządzanych przez Miejską Komunikację Samochodową. Teraz MKS wzbogaci się o 14 nowych pojazdów. Najwyższy czas bo ponad połowa z nich to pojazdy które mają więcej niż 15 lat, a sześć z nich to 20 letnie jelcze i autobusy z Autosanu.
Przedmiotem zamówienia są autobusy o różnych długościach i różnym napędzie, ale nie jest ono podzielone na części. Oferent musi dostarczyć zarówno 10 10–metrowych pojazdów na olej napędowy, jak i cztery 12–metrowe, które będą zasilane sprężonym gazem ziemnym. Wszystkie muszą spełniać normę czystości spalin Euro 6. Muszą być niskopodłogowe, fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż na pięć miesięcy przed terminem odbioru. Pojazdy muszą być jednej marki i posiadać silniki od jednego producenta.
Urzędnicy w Mielcu wymagają od producenta zapewnienia, że pojazdy będą trwałe. Konstrukcja autobusu musi gwarantować, że przetrwają one 15 lat bez zasadniczych napraw. Dodatkowo wymagana jest 12–letnia gwarancja na szkielet nadwozia i podwozia oraz szczelność okien, 6–letnia na powłoki lakiernicze, 4–letnia (lub 300 tys. km) na zespoły napędowe i 3–letnia na cały pojazd.
W przetargu decydująca będzie cena oferty (60 proc.). Pozostałe kryteria to właściwości techniczno–eksploatacyjne (30 proc.) i kwestie ekologiczne (10 proc.).
Zamawiający ma dość wysokie wymagania względem oferentów. Muszą posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 5 mln zł, a także być ubezpieczeni od czynności związanych z przetargiem na taką samą sumę. W kwestii doświadczenia muszą się wykazać należytą realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dwóch dostaw 10–metrowych autobusów z silnikami diesla, po trzy pojazdy każda i co najmniej jedną dostawą trzech 12–metrowych autobusów z silnikami CNG.
Termin składania ofert określono w Mielcu na 20 czerwca. Harmonogram dostaw przewiduje realizację zamówienia w dwóch częściach. Siedem krótszych pojazdów ma trafić do odbiorcy do 30 listopada tego roku, a trzy kolejne i cztery gazowe – do 30 czerwca przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.