Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-12-19 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Mała elektrowozownia fot. WU
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Metro z rozbudowanym zapleczem. Nowa elektrowozownia niemal gotowa
Trwa rozbudowa stacji techniczno-postojowej na Kabatach, która stanowi zaplecze dla I i II linii warszawskiego metra. Najnowszy obiekt to tzw. mała elektrowozownia, która pomieści 14 pociągów, znacznie zwiększając możliwości Kabat w związku z zakupem nowego taboru. Od jakiegoś czasu służby metra korzystają też z profesjonalnego magazynu wysokiego składowania i nowej myjni z komorą odkurzania.

W ostatnich latach, wraz z realizacją II linii metra, flota pojazdów warszawskiego metra wzbogaciła się o 35 sześciowagonowe składy Siemens Inspiro. W tej chwili Metro Warszawskie posiada już 75 składów. Nowe inwestycje taborowe – już dokonane, jak i planowane – wymuszają rozbudowę zaplecza na Kabatach na południowym krańcu I linii.

Najnowszym, wciąż powstającym obiektem jest tzw. mała elektrowozownia, która jest wnoszona po wschodniej stronie stacji techniczno-postojowej Kabaty. – Układ torowy jest w 100% gotowy. Całość robót budowlanych i konstrukcyjnych jest zakończona. Prowadzimy teraz prace wykończeniowe, zakładamy osłony na szynę prądową, podłączamy instalacje, prowadzimy biały montaż – mówi Albert Kucharczuk, kierownik budowy z firmy Tor-Kar-Sson, która realizuje prace. Jak dodaje, pod koniec marca obiekt powinien być już po odbiorach.

Hala o długości 130 metrów i szerokości 80 metrów mieści 14 torów o długości 123 metrów każdy. Obiekt będzie pełnić funkcję hali postojowo-przeglądowej. Wszystkie tory mają kanały rewizyjne, a szyna prądowa dla bezpieczeństwa pracowników umieszczona jest u góry. – Będziemy mogli wykonywać w tej hali przeglądy wyższego rzędu, trwające po kilka dni – mówi Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego. Przykładowo będą mogły być tutaj przeprowadzane przeglądy Inspiro do poziomu P3, trwające 11 dni i składów Metropolis do poziomu P2, które trwają 4 dni. Z boku hali umieszczone są też warsztaty, magazyny, pomieszczenia socjalne.

Obiekt znacznie zwiększa możliwości obsługowe Metra – stara hala posiada 24 tory, każdy mieszczący po dwa składy, przy czym cztery tory służą wyłącznie do przeglądów i napraw. W tej chwili zdarza się, że część pociągów oczekujących na przeglądy stoi pod chmurką, choć zafoliowana.

Za powstającą elektrowozownią działa już magazyn wysokiego składowania. To pierwszy tego typu obiekt w warszawskim metrze. Hala ma 10 metrów wysokości, a najwyższe półki znajdują się na poziomie 8 metrów. – Tutaj znajdują się przede wszystkim części dla pociągów metra, ich obsługi, serwisu – od najmniejszych śrubek, po części wózków. Można tutaj znaleźć naprawdę wszystko – mówi Siedlecki. Powierzchnia jest już wykorzystana w 90% – i to bez części dla nowych składów.

Obsługa magazynu dysponuje dwoma wózkami wysokiego składu, które umożliwiają zdejmowanie z wyższych półek. Części lżejsze znajdują się w zabudowanej szafie (tzw. Kardex). Jest ona sterowana elektronicznie. W jednej przegrodzie znajduje się 60 półek – każda o udźwigu 360 kg. Do Kardeksu można wysłać dokument elektroniczny z wykazem części, które następnie Kardex sam przygotowuje.

Innym nowym obiektem, działającym od 2,5 roku w rozbudowanej zachodniej głowicy STP, jest myjnia. Pociągi są myte maksymalnie co dwa tygodnie, a program mycia jest dostosowany do typu taboru. Na umycie jednego składu potrzeba ok. 800-900 litrów wody. Szczęśliwie z duchem czasu funkcjonuje tutaj obieg zamknięty i prawie cała woda trafia do ponownego użytku. Za ścianą myjni znajduje się komora odkurzania – tutaj trafiają pociągi przed przeglądami i myciem.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro rozbuduje Kabaty. Powstanie nowa hala dla pociągów

Przestrzeń

Metro rozbuduje Kabaty. Powstanie nowa hala dla pociągów

Witold Urbanowicz 01 października 2015

Po kolejnej rozbudowie metra będzie brakowało STP

Przestrzeń

Po kolejnej rozbudowie metra będzie brakowało STP

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS