Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro. Astaldi i Gulermak tańsze niż Chińczycy na zachodnim krańcu II linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro. Astaldi i Gulermak tańsze niż Chińczycy na zachodnim krańcu II linii
fot. WU
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Złożono dwie oferty. Na lepszą wygląda oferta włosko-tureckiego konsorcjum Astaldi i Gulermaka, ale ani ona, ani oferta chińskiego Sinohydro nie mieszczą się w kosztorysie.

W listopadzie 2017 r. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Pierwotnie termin składania ofert mijał 12 stycznia, ale był wielokrotnie zmieniany – także w związku z odwołaniami do KIO.

Dzisiaj (15 marca) ostatecznie minął termin składania ofert. Metro przeznaczyło na realizację kwotę w wysokości 1,2 mld zł brutto. Kryteria oceny to cena (60%), skrócenie czasu realizacji (8%) oraz przedłużenie rękojmi na roboty budowlane (32%). Wpłynęły dwie oferty. Pierwszą złożyło konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, które zaproponowało 1,319 mld zł netto, czyli 1,623 mld zł brutto, skrócenie czasu realizacji o dwa miesiące poniżej 50 miesięcy oraz wydłużenie rekojmi o 24 miesiące powyżej 60 miesięcy. Drugą ofertę złożyła chińska firma Sinohydro z kwotą 1,360 mld zł netto (kwoty brutto nie podano). Wykonawca również oferuje skrócenie terminu o dwa miesiące i wydłużenie rękojmi o 24 miesiące.

Długość odcinka, na którym znajdą się trzy nowe stacje, to 3,92 km. Więcej o założeniach inwestycji – w tym wystroju – piszemy tutaj. Stacja C3 Lazurowa znajdzie się po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Górczewskiej i Lazurowej. Głowica wschodnia będzie zlokalizowana między pętlą autobusową i tramwajową, z wyjściami także na północną stronę ulicy Górczewskiej, w rejonie bloków nr 228 i 228A. Głowica zachodnia wypadać będzie po wschodniej stronie Lazurowej, na południe od stacji paliw i restauracji McDonald’s.

Następnie linia metra będzie wchodzić w ślad ulicy Coopera. Stację C2 Chrzanów zaplanowano w osi tej ulicy po północnej stronie Szeligowskiej i planowanego przedłużenia Człuchowskiej. Ostatnią stację, C1 Połczyńska, zaplanowano pod skrzyżowaniem Połczyńskiej i Sochaczewskiej, z wyjściami na wszystkie strony skrzyżowania.

Wcześniej Metro Warszawskie organizowało konkurs architektoniczno-budowlany, który zakończył się fiaskiem. Zwycięskie konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński nie dochowało w należytym stopniu zasady anonimowości i postępowanie zostało unieważnione po decyzji Krajowej Izby Odwoławczej, podtrzymanej przez sąd. W tej sytuacji Metro zdecydowało się na ogłoszenie przetargu w formule projektuj i buduj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Światło w tunelu dla budowy metra na Karolin. Prace przyspieszą?

Przestrzeń

Metro na Karolin: Zastój na budowie, aneksu nie ma

Przestrzeń

Metro na Karolin: Trwają prace przy ścianach szczelinowych

Przestrzeń

Zobacz również:

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Witold Urbanowicz 04 września 2023

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Przestrzeń

Metro na Karolin: Budowa znów przyspiesza

Witold Urbanowicz 21 czerwca 2023

Światło w tunelu dla budowy metra na Karolin. Prace przyspieszą?

Przestrzeń

Metro na Karolin: Zastój na budowie, aneksu nie ma

Przestrzeń

Metro na Karolin: Trwają prace przy ścianach szczelinowych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5