Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Wyznaczą trasy wolne od przeszkód na siedmiu stacjach I linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-05-14 09:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Wyznaczą trasy wolne od przeszkód na siedmiu stacjach I linii
fot. ZTM
ZTM ogłosił przetarg na wykonanie linii prowadzących dla niewidomych i niedowidzących na siedmiu stacjach I linii metra. Nowe oznaczenia, wyznaczające trasę wolną od przeszkód, powstaną w tym roku.

Linie prowadzące w posadzce to punkty odniesienia dla osób niewidomych i niedowidzących, pozwalające na przejście przez obiekt po możliwie najkrótszej drodze (tzw. trasa wolna od przeszkód). Ścieżka składa się z siedmiu równoległych listew ze stali nierdzewnej o wysokości 4-5 mm. Oznaczenia dotykowe pojawią się w pierwszej kolejności – w ramach ogłoszonego przetargu – na stacjach A-1 Kabaty, A-2 Natolin, A-3 Imielin, A-4 Stokłosy, A-5 Ursynów, A-6 Służew oraz A-14 Świętokrzyska.

Termin składania ofert mija 27 maja br. O wyborze zdecydują cena (90%) i wydłużenie okresu gwarancji powyżej 36 miesięcy (10%). Czas trwania zamówienia określono na cztery miesiące od dnia podpisania umowy.

Prace nie spowodują znaczących utrudnień dla pasażerów. - W żadnym wypadku nie ma mowy o zamykaniu całych stacji metra. W ramach prowadzonych prac będą wygradzane małe fragmenty stacji. Może się również zdarzyć, że prace będą prowadzone w nocy, po zamknięciu stacji dla pasażerów - mówi Magdalena Potocka z Działu Funduszy Europejskich i Mediów w ZTM Warszawa.

W 2011 r. po raz pierwszy, po długich staraniach, wydano oddzielne przepisy określające warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane i ich usytuowanie. Określono w nich też standardy oznaczeń dotykowych dla niewidomych. Zgodnie z rozporządzeniem obiekty metra powinny być dostosowane pod tym względem w ciągu pięciu lat. Już w 2011 r. Metro Warszawskie zleciło montaż guzków przy krawędziach peronów – jednego z elementów oznakowania dotykowego. Od początku w pełni oznaczone są stacje II linii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Oznaczą ostatnie stacje metra dla niewidomych

Przestrzeń

Oznaczą ostatnie stacje metra dla niewidomych

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

Metro: Będą dodatkowe windy na Imielinie

Przestrzeń

Metro: Będą dodatkowe windy na Imielinie

Witold Urbanowicz 10 lutego 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS