Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro w Rijadzie ze złotą klasą

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-23 10:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro w Rijadzie ze złotą klasą
fot. WU
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Metro w Rijadzie ze złotą klasą
Rijad, stolica Arabii Saudyjskiej, realizuje teraz bardzo ambitny projekt budowy 176 km linii metra. Pociągi, posiadające trzy klasy, mają charaktryzować się wysokim komfortem, by zachęcić podróżnych do korzystania właśnie z nowego środka transportu. Siemens, który produkuje składy dla dwóch z sześciu linii, zaprezentował właśnie pierwszy pociąg.

Stolica Arabii Saudyjskiej realizuje teraz ogromny projekt transportowy, zakładający budowę sześciu linii metra o łącznej długości 176 km. Pracują przy nim trzy konsorcja, w tym BACS, w skład którego wchodzą Bechtel, Almabani, Consolidated Contractors i Siemens. W październiku 2013 r. Rijad podpisał umowę z BACS na budowę linii 1 (niebieska) i 2 (czerwona) o długości 63 km. Zadaniem Siemensa w tym przedsięwzięciu jest dostawa 74 pociągów - 29 dwuwagonowych i 45 czterowagonowych - zbudowanych w oparciu o platformę Inspiro, a także dostawa systemu sterowania ruchem dla bezobsługowych pociągów oraz zasilania. Pociągi zostaną dostarczone w latach 2017-2018.

Podczas targów Innotrans Siemens pokazał pociąg dla Rijadu. Składy posiadają aluminowe pudła - w przypadku pociągów dwuwagonowych oba wagony są napędowe, natomiast w składzie czterowagonowym jeden z wagonów jest toczny, Pociągi mogą pomieścić odpowiednio 251 i 522 pasażerów (przy normie 4 osoby na metr kwadratowy), a liczba miejsc siedzących nierozkładanych wynosi 55 bądź 123. Długość składów wynosi 37,859 m i 75,712 m, a szerokość 2,740 m.

Pociągi są przystosowane do jazdy z zasilaniem z trzeciej szyny (750 V). Prędkość maksymakną projektową określono na 90 km/h, przy czym w ruchu będą one jeździć nie szybciej niż 80 km/h. Przyspieszenie wynosi 1,2 m/s2. Pociągi będą mogły pokonywać wzniesienia do 6%, a minimalny promień skrętu to 100 metrów (w zajezdni pociągi będą mogły pokonywać ciaśniejsze łuki o promieniu 60 metrów). Zastosowano wózki SF 1000, przystosowane do nacisku na oś wynoszącego ok. 13,5 tony.

Szczegóły wyglądu pociągu to dzieło pracy Siemensa i francuskiego biura projektowego Avant Premier przy ścisłych wymaganiach Rijadu (dlatego też pociągi innych producentów będą podobne). Wnętrze pociągu jest jasne, a symetryczne wzory na siedzeniach są nowoczesną interpretacją lokalnych tradycji. Przestrzeń jest bardzo dobrze rozświetlona, z dodatkowym oświetleniem ukrytym pod siedzeniami. Przy wejściach znajdują się uchwyty-drzewka, stylizowane na palmy. Nad drzwiami są natomiast elektroniczne tablice, które będą wyświetlać trasę.

W każdym składzie znajdują się trzy klasy - pierwsza, rodzinna i pojedyncza - które są rozdzielone automatycznymi drzwiami. W tzw. klasie pojedynczej przewidziano klasyczny układ miejsc bokiem pod oknami, rodzinna zawiera przewagę miejsc prostopadle do kierunku jazdy (bokiem bądź tyłem), natomiast pierwsza zawiera wyłącznie te prostopadle rozmieszczone siedzenia. W jednym rzędzie znajdują się wyłącznie trzy miejsca (w układzie 2+1), dzięki czemu zapewnione są szerokie przejścia.

Składy są w pełni automatyczne i bezobsługowe. Wyposażono je w nowoczesne systemy automatyki, wykrywania pożarów oraz sensorów przeszkód. Wagony czołowe wyposażono w panele dla jazdy manualnej po zajezdni bądź w razie awarii. Operatorzy będą mieli do dyspozycji ekrany dotykowe ze wszystkimi najważniejszymi komendami niezbędnymi dla prowadzenia pociągu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Alstom pokazuje makietę metra dla Rijadu. Produkcja w Chorzowie

Przestrzeń

Alstom pokazuje makietę metra dla Rijadu. Produkcja w Chorzowie

Witold Urbanowicz 09 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS