Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Tunele na Powiślu wydrążone, prace konstrukcyjne jeszcze potrwają

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-05-20 11:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Tunele na Powiślu wydrążone, prace konstrukcyjne jeszcze potrwają
Południowy tunel szlakowy II linii metra, widok ze stacji Stadion w kierunku Powiślafot. WU
Wykonawca budowy II linii metra zakończył już drążenie pod Wisłostradą trzech tuneli łączących dwie części stacji Powiśle. To najmniej zaawansowane miejsce na budowie nowej linii, nie wszystkie prace konstrukcyjne zakończyły się, ale wykonawca zapewnia, że stacja będzie gotowa na czas.

Stacja Powiśle jest nietypowa – składa się z dwóch korpusów, znajdujących się po dwóch stronach drogowego tunelu Wisłostrady. Zgodnie z projektem są one łączone pod ziemią, w miejscu hali peronowej, trzema równoległymi tunelami (w miejscu toru północnego, peronu i toru południowego). Łączniki te powstawały metodą górniczą.

W sierpniu 2012 r. na stacji Powiśle doszło do poważnej awarii. Podczas drążenia pierwszego z trzech łączników na teren budowy przedostały się nawodnione masy gruntu spod tunelu Wisłostrady, który tym samym został pozbawiony stabilnego podłoża. Wymusiło to wstrzymanie dalszych prac i zamknięcie tunelu. Wykonawca musiał wypełnić pustkę pod podziemną drogą, a także ustabilizować i wzmocnić grunt.

Szczęśliwie udało się już zakończyć najtrudniejszy etap. – Wszystkie trzy tunele są już wydrążone. Prowadzimy teraz prace konstrukcyjne, które powinny potrwać do końca czerwca. Wtedy będzie też gotowy peron, który jest niezwykle ważnym elementem stacji – mówi Francesco Scaglione, kierownik kontraktu ze strony firmy AGP Metro.

W tej chwili Powiśle to najmniej zaawansowana stacja. Wykonawca nie spodziewa się jednak już żadnych niespodzianek. – W tej robocie nie można być pewnym niczego, ale jeśli nic zaskakującego się nie wydarzy, to zdążymy skończyć stację na czas – mówi Scaglione. Budowniczowie skierują tutaj dodatkowych pracowników. – Mamy napięty harmonogram, wiele prac będzie się zazębiać – mówi Francesco Scaglione.

Na innych przystankach prowadzone są prace wykończeniowe – najbardziej zaawansowana jest budowa stacji Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Stadion i Dworzec Wileński. Pod koniec przyszłego miesiąca rozpocząć się mają pierwsze jazdy próbne na zachodnim odcinku (pomiędzy Rondem ONZ a Rondem Daszyńskiego). Termin zakończenia kontraktu upływa 30 września 2014 r. Centralny, 6-km odcinek II linii, składający się z siedmiu stacji, zostanie udostępniony po odbiorach służb państwowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Przestrzeń

Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Witold Urbanowicz 31 lipca 2014

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Przestrzeń

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Witold Urbanowicz 30 lipca 2014

Metro: Na Powiślu dwa i pół tunelu gotowe

Przestrzeń

Metro: Na Powiślu dwa i pół tunelu gotowe

Witold Urbanowicz 28 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5