Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W zeszłym tygodniu Warszawa rozstrzygnęła konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego odcinka II linii metra. Wybrano prace znanego już w stolicy konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Teraz swoje koncepcje przedstawił konkurent – firma ILF Consulting Engineers.

Pod koniec października Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra, w skład którego wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach.

W konkursie wpłynęły dwie prace – od firmy ILF oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Obie są doskonale znane przy budowie II linii metra. Chołdzyński z Metroprojektem wykonał wielobranżowy projekt koncepcyjny dla centralnego odcinka II linii metra. Metroprojekt dostał też zlecenie na projekty dwóch zachodnich odcinków – od Ronda Daszyńskiego do Księcia Janusza (w budowie) i od Księcia Janusza do Powstańców Śląskich (tu znowu we współpracy z Chołdzyńskim). Natomiast firma ILF zrealizowała projekt wykonawczy dla centralnego odcinka II linii, a także wygrała konkursy na projekty dwóch wschodnich-północnych odcinków: od Dworca Wileńskiego do Trockiej (w budowie) i od Trockiej do Rembielińskiej.

Oferty były oceniane pod względem siedmiu kryteriów: cena (30%), walory konstrukcyjno-technologiczne (5%), walory eksploatacyjne (15%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), rozwiązania architektoniczne (20%), powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne STP (10%). Ostatecznie wyżej oceniono pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, które otrzymało 96,95 punktów. Konkurent dostał 91,21 punktów.

Prezentowaliśmy już zwycięskie plansze konkursowe (tutaj dodatkowe wizualizacje). Teraz efekt swoich prac przedstawił ILF Polska. Stacje są zaprojektowane w stylu oszczędniościowym. Także i tutaj pojawiał się goły beton, a każda stacja otrzymała swój kolor. Ocenę walorów estetycznych pozostawiamy czytelnikom, zaznaczając oczywiście, że nie był to decydujący czynnik wyboru podmiotu, który zostanie zaproszony do sporządzenia projektu kolejnych stacji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Przestrzeń

Rusza drążenie tuneli na ostatnim odcinku II linii metra

Witold Urbanowicz 29 lipca 2024

Metro naprawia sufit na Bemowie. Ale… nie da się go wyczyścić

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Przestrzeń

Metro na Karolin: Rośnie zaplecze II linii

Witold Urbanowicz 26 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij