Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-06-13 14:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Peron stacji C1 Połczyńska mat. ILF
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
Metro: Tak mogły wyglądać stacje ostatniego odcinka II linii
W zeszłym tygodniu Warszawa rozstrzygnęła konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną ostatniego odcinka II linii metra. Wybrano prace znanego już w stolicy konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Teraz swoje koncepcje przedstawił konkurent – firma ILF Consulting Engineers.

Pod koniec października Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na wykonanie koncepcji architektoniczno-budowlanej dla tego etapu rozbudowy II linii metra, w skład którego wchodzą niemal 4 km podwójnego tunelu i trzy stacje, a także zaplecze na Morach.

W konkursie wpłynęły dwie prace – od firmy ILF oraz konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński. Obie są doskonale znane przy budowie II linii metra. Chołdzyński z Metroprojektem wykonał wielobranżowy projekt koncepcyjny dla centralnego odcinka II linii metra. Metroprojekt dostał też zlecenie na projekty dwóch zachodnich odcinków – od Ronda Daszyńskiego do Księcia Janusza (w budowie) i od Księcia Janusza do Powstańców Śląskich (tu znowu we współpracy z Chołdzyńskim). Natomiast firma ILF zrealizowała projekt wykonawczy dla centralnego odcinka II linii, a także wygrała konkursy na projekty dwóch wschodnich-północnych odcinków: od Dworca Wileńskiego do Trockiej (w budowie) i od Trockiej do Rembielińskiej.

Oferty były oceniane pod względem siedmiu kryteriów: cena (30%), walory konstrukcyjno-technologiczne (5%), walory eksploatacyjne (15%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), rozwiązania architektoniczne (20%), powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne STP (10%). Ostatecznie wyżej oceniono pracę konsorcjum Metroprojekt i AMC Chołdzyński, które otrzymało 96,95 punktów. Konkurent dostał 91,21 punktów.

Prezentowaliśmy już zwycięskie plansze konkursowe (tutaj dodatkowe wizualizacje). Teraz efekt swoich prac przedstawił ILF Polska. Stacje są zaprojektowane w stylu oszczędniościowym. Także i tutaj pojawiał się goły beton, a każda stacja otrzymała swój kolor. Ocenę walorów estetycznych pozostawiamy czytelnikom, zaznaczając oczywiście, że nie był to decydujący czynnik wyboru podmiotu, który zostanie zaproszony do sporządzenia projektu kolejnych stacji.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]

Komunikacja

Nowe stacje II linii metra z betonu i miedzi [więcej wizualizacji]

Michał Szymajda 09 czerwca 2017

Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli

Przestrzeń

Metro: Sto metrów Marii, prace konstrukcyjne na Woli

Witold Urbanowicz 26 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS