II linia metra boryka się z problemem długo unieruchomionych ciągów schodów ruchomych. Rekord należy do jednego ciągu na Świętokrzyskiej, który po raz ostatni woził pasażerów w sierpniu zeszłego roku.
Pasażerowie korzystający z niektórych stacji II linii metra mogli się już przyzwyczaić do widoku długo unieruchomionych schodów ruchomych. Rekord należy do stacji C11 Świętokrzyska. Tam awaria trwa od… 26 sierpnia 2016 r. – Uszkodzona jest konstrukcja schodów. Konieczne jest wykonanie jej spawania – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Raz, gdy zepsuły się równoległe ciągi, trzeba było zamknąć całą głowicę stacji.
Na przeszkodzie do szybkiej naprawy schodów stanęły też kwestie proceduralne – i to pomimo faktu, że
konserwacją dźwigów i schodów w metrze zajmuje się firma Otis, która jest producentem tych urządzeń. – W związku z faktem, iż jest to naprawa konstrukcji nośnej, a więc elementu dozorowanego, konieczne było uzyskanie przez firmę Otis zatwierdzenia sposobu i technologii naprawy przez Transportowy Dozór Techniczny. Wykonanie tej naprawy także jest możliwe tylko przez osobę i firmę posiadającą odpowiednie uprawnienia. Naprawa rozpocznie się w najbliższy poniedziałek (16 stycznia) – zapowiada Bartoń. Z naszych informacji wynika, że niewiele podmiotów posiada autoryzację TDT do przeprowadzania tego konkretnego typu napraw.
Na stacji C14 Stadion Narodowy nieczynne są dwa ciągi schodów, na szczęście znacznie krócej. Jeden z ciągów od strony Zamoyskiego uległ awarii 29 grudnia. – Mamy do czynienia z awarią elementu napędu głównego. Jest to element scalony i oczekujemy na określenie przez firmę Otis wyznaczenia terminu naprawy – mówi Anna Bartoń.
Nie działają tam też jedne ze schodów peronowych. – Schody są wyłączone z użytkowania przez firmę Otis na wniosek TDT w związku z niewłaściwym ich osadzeniem. Zostało to zgłoszone jako naprawa gwarancyjna do AGP Metro Polska. Technologia naprawy wymagała uzyskania zgody projektanta, prace naprawcze prowadzone są od 10.01.2017 r. – wyjaśnia Bartoń.
Awarii uległ także jedne z ciągów na stacji C12 Nowy Świat-Uniwersytet. Schody są nieczynne od 3 stycznia 2017 r. – Konieczna jest wymiana nawrotu napędu poręczy, naprawa zostanie wykonana w ciągu dwa tygodni – przekazuje rzecznik spółki.