Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro: Pierwsza stacja ze wszystkimi kontrolami. Czeka na pozwolenie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Metro: Pierwsza stacja ze wszystkimi kontrolami. Czeka na pozwolenie
fot. WU
Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego zakończył wczoraj (4 lutego) swoje odbiory na pierwszym przystanku centralnego odcinka II linii metra. Stacja C-9 Rondo Daszyńskiego przeszła kontrolę pomyślnie. Nadzór budowlany ma nadzieję skończyć odbiory do końca miesiąca.

Wczoraj (4 lutego) nadzór budowlany zakończył kontrolę na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego. – Przeprowadziliśmy tzw. kontrolę obowiązkową, czyli sprawdzenie w terenie wykonanych robót, w tym zgodności z pozwoleniem na budowę. Kontrola przeszła pomyślnie – powiedział Polskiej Agencji Prasowej Jaromir Grabowski, szef WINB-u.

W związku z pomyślnie zakończoną kontrolą WINB będzie mógł wydać pozwolenie na użytkowanie stacji. Niewykluczone, że stanie się to jeszcze dzisiaj. Podobną procedurę będą musiały przejść wszystkie pozostałe obiekty centralnego odcinka II linii metra (stacje i wentylatornie). Łącznie nadzór budowlany wyda 14 decyzji. Nadzór Budowlany liczy na to, że kontrole potrwają do końca lutego. – Mamy nadzieję skończyć to do końca miesiąca; nadzieję, to nie znaczy, że pewność – podkreślił Grabowski.

Centralny odcinek II linii metra o długości 6 km składa się z siedmiu przystanków. C-9 Rondo Daszyńskiego to pierwsza stacja od strony Woli – tutaj też jesienią 2010 r. zaczęły się pierwsze prace przy inwestycji.

Prace przy centralnym odcinku II linii zakończyły się formalnie 30 września ub.r. Od tamtej pory trwają odbiory i testy inwestycji. Włodarze zapowiadali, że inwestycja zostanie oddana w połowie grudnia. Jednak 2 grudnia 2014 r. na stacji C-9 Rondo Daszyńskiego doszło do pożaru części akumulatorów zasilania awaryjnego, co – jak przekonywał Ratusz – wymusiło dłuższe testy i odbiory.

W tej chwili przedstawiciele Urzędu Miasta nie podają żadnego konkretnego terminu otwarcia. – Mam nadzieję, że w pierwszym kwartale – mówi jedynie Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Teraz wszystko zależy od terminu wydania pozwolenia na użytkowanie. Po jego uzyskaniu, przez około dwa tygodnie będą jeszcze odbywały się jazdy pociągów bez pasażerów w oparciu o pełny rozkład jazdy. W optymistycznym wariancie, jeśli kontrole na pozostałych obiektach będą przebiegać sprawnie, centralny odcinek II linii metra może zostać otwarty w połowie marca br.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5