Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-04-13 16:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Woli wkracza w etap prac konstrukcyjnych
fot. Metro Warszawskie
Jak informuje Metro Warszawskie, na budowie zachodniego odcinka II linii na Wolę zakończyły się główne prace związane z przekładaniem instalacji podziemnych, kolidujących z korpusem stacji. Umożliwia to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych.

Zakończyły się już na Woli główne prace związane z przekładaniem instalacji podziemnych, które kolidują z budową korpusów stacji. Jednocześnie ruszyła realizacja tzw. murków prowadzących, czyli żelbetowych ścian, wykorzystywanych przy wykonywaniu ścian szczelinowych.

Jak informuje Metro, na stacji C7 Młynów murki prowadzące budowane są w sposób tradycyjny. „Wykonywany jest wykop, szalunki, zbrojenie, betonowanie. Do budowy niewielkiego fragmentu murku prowadzącego o szerokości 30 cm i długości 120 cm potrzeba aż 15 kg stali i 900kg betonu (to waga porównywalna z ciężarem samochodu osobowego” – opisuje Metro. Inaczej wygląda sytuacja na największej stacji odcinka, czyli C6 Księcia Janusza. Tutaj murki prowadzące są budowane z prefabrykatów.

Ponadto na stacji C6 ozpoczęto głębienie ścian szczelinowych, które są realizowane tzw. sekcjami. To element konstrukcyjny przyszłej stacji i jednocześnie zabezpieczający cały wykop i plac budowy przed osuwaniem się ziemi i wodami gruntowymi.

Umowę na realizację odcinka zachodniego podpisano pod koniec września 2016 r. Zgodnie z terminami kontraktowymi realizacja zachodniego odcinka potrwać ma 38 miesięcy i zakończyć się na przełomie listopada i grudnia 2019 r.

Znacznie bardziej zaawansowana jest budowa odcinka wschodniego-północnego na Targówek, jednak tutaj umowę podpisano kilka miesięcy wcześniej. Budowa wszystkich stacji toczy się już pod ziemią, a na stacjach C17 Targówek i C18 Trocka zeszły do poziomu -2, czyli hal peronowych. Trwają prace montażowe obydwu tarcz TBM, które mają wydrążyć tunele od stacji C18 Trocka do stacji C15 Dworzec Wileński. Tutaj wręcz odnotowywane jest przyspieszenie i prawdopodobnie tarcze wystartują wcześniej niż zakładano.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Budowa metra na Targówku przyspiesza. Zakończenie wcześniej?

Przestrzeń

Budowa metra na Targówku przyspiesza. Zakończenie wcześniej?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2017

Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Przestrzeń

Kondratowicza dzięki metru ma stać się salonem Bródna

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS