Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro na Wolę uzgodnione środowiskowo. Trwają poprawki projektów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-08-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro na Wolę uzgodnione środowiskowo. Trwają poprawki projektów
mat. prasowe
W dalszym ciągu trwają intensywne przygotowania, które umożliwią rozpoczęcie budowy przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim, na Wolę do stacji C6 Księcia Janusza. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała już postanowienia dla wszystkich obiektów. Jednocześnie w najbliższych dniach projektant ma zakończyć proces poprawek dokumentacji projektowej czterech z pięciu obiektów, po tym jak wojewoda, który wydaje pozwolenia na budowę, zażądał jej uzupełnienia. Inwestor nadal liczy, że uda się zakończyć budowę tego odcinka w 2019 r.

Szczęśliwie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska zakończył już postępowanie dla wszystkich obiektów zachodniego II linii metra. W ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko wydał on w sumie sześć postanowień uzgadniających warunki realizacji przedsięwzięć (3 dla stacji i 3 dla odcinków szlakowych). – Zapisami zawartymi w postanowieniach Regionalny Dyrektor uzupełnił oraz uszczegółowił warunki zawarte we wcześniej wydanej decyzji środowiskowej oraz sformułował nowe warunki konieczne do zastosowania przy realizacji inwestycji – informuje Agata Antonowicz, główny specjalista ds. komunikacji społecznej i kontaktów z mediami w RDOŚ.

Postanowienia te trafiły do wojewody. – Organ wydający pozwolenie na budowę (w tym przypadku Wojewoda Mazowiecki) uwzględnia warunki realizacji przedsięwzięcia określone zarówno w decyzji środowiskowej, jak i w wyżej wymienionych postanowieniach – przypomina Antonowicz.

Jak pisaliśmy, wojewoda wydał postanowienia, w których nałożył na inwestora obowiązek uzupełnienia dokumentacji. W sumie dotyczy to pięciu z sześciu znajdujących się na tym odcinku obiektów (oprócz stacji C8 Płocka). – Metroprojekt sukcesywnie nanosi poprawki w projektach (głównie mają one charakter graficzny i redakcyjny). Konieczne jest naniesienie zmian na czterech egzemplarzach projektu budowlanego. Najbardziej zaawansowane są prace dla czterech obiektów, dla których postanowienia otrzymaliśmy w połowie czerwca i lipca, tj. stacji C6 Księcia Janusza i C7 Młynów oraz tuneli D7 (Księcia Janusza – Młynów) i D8 (Młynów – Płocka) – informuje Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Metro będzie przebiegać w rejonie obwodowej linii kolejowej, stąd w cały proces uzgodnień musi zostać też zaangażowana strona kolejowa. – Dla C7 i D7 konieczne jest uzyskanie opinii PLK do wydania przez Wojewodę odstępstwa. Z informacji uzyskanych w PLK wynika, że opinia ta powinna być wydana w ciągu kilku najbliższych dni – przekazuje Anna Bartoń.

Wojewoda wyznaczył termin 90 dni na poprawki dla poszczególnych obiektów. – Jednak posiadamy deklarację projektanta, że już w najbliższych dniach dla 4 obiektów proces ten powinien się zakończyć – mówi Bartoń.

Po otrzymaniu i zaakceptowaniu uzupełnionej dokumentacji wojewoda wyda pozwolenia na budowę osobno dla każdego z sześciu obiektów. Dopiero gdy Metro otrzyma wszystkie pozwolenia na budowę zostanie podpisana umowa z wykonawcą, turecką firmą Gulermak, znaną z konsorcjum realizującego centralny odcinek II linii metra. – Zakładany termin zakończenia budowy tego odcinka nie uległ zmianie – nadal jest to 2019 rok – mówi Anna Bartoń. Jednak jak zaznacza, wszystko zależy od terminu podpisania umowy – w kontrakcie przewidziano bowiem 38 miesięcy na realizację prac.
Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Jest postęp, projekty wreszcie przechodzą u wojewody

Przestrzeń

Metro na Wolę: Jest postęp, projekty wreszcie przechodzą u wojewody

Witold Urbanowicz 14 września 2016

Jak III linia metra ponownie stała się III linią metra

Przestrzeń

Jak III linia metra ponownie stała się III linią metra

Witold Urbanowicz 11 sierpnia 2016

Metro: Rusza budowa ścian szczelinowych wentylatorni

Przestrzeń

Metro: Rusza budowa ścian szczelinowych wentylatorni

Witold Urbanowicz 02 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5