Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Metro na Bródno i Bemowo z dofinansowaniem unijnym
mat. MW
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakończyło ocenę wniosku o dofinansowanie trzeciego etapu budowy II linii metra. Oznacza to, że tzw. odcinki 2+3 na Bemowo i Bródno będą wykorzystane przy wykorzystaniu środków unijnych.

Obecnie trwa drugi etap budowy II linii metra, który obejmuje odcinki 3+3. Po jego zrealizowaniu pociągi dojadą do stacji C6 Księcia Janusza na Woli i C18 Trocka na Targówku. Stolica przygotowuje się jednak intensywnie do kolejnego, trzeciego etapu – obejmującego tzw. odcinek 2+3, dzięki któremu pociągi dotrą do stacji C4 Powstańców Śląskich w kierunku zachodnim i C21 Bródno w kierunku wschodnim-północnym.

Centrum Unijnych Projektów Transportowych poinformowało właśnie, że komisja oceny projektu zatwierdziła wniosek o dofinansowanie dla III etapu budowy II linii wraz z zakupem 17 pociągów. Eksperci, w ramach przeprowadzonej oceny formalnej i merytorycznej, potwierdzili, że projekt spełnia kryteria programu unijnego. Łączna wartość punktów uzyskanych na podstawie kryteriów merytorycznych I stopnia wyniosła 62 punkty (na 82 punkty możliwe do uzyskania), co stanowi 75,6% maksymalnej możliwej do uzyskania liczby punktów. Koszt całego przedsięwzięcia to 3 564 536 216 zł, natomiast wnioskowana kwota dofinansowania z UE wynosi 1 952 151 513,23 zł.

W trzecim etapie budowy na odcinku zachodnim w kierunku Bemowa przewidziano dwie stacje. Przystanek C5 o roboczej nazwie Wola Park powstanie pod Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej. Kolejna stacja, za którą przewidziano sporą komorę torów odstawczych, znajdzie się również pod Górczewską, po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich, z wyjściami na wszystkie narożniki skrzyżowania i – po korektach – także na przystanki tramwajowe.

Odcinek wschodni-północny obejmuje trzy stacje. Przystanek C-19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Kolejną stację, C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Ostatnia stacja, C-21 Bródno (Rembielińska) powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Za tym przystankiem zaplanowana jest bardzo duża komora techniczna.

Zarówno odcinek zachodni,  jak i wschodni-północny znajdują się w końcowej fazie projektowania. Według założeń odcinki 2+3 powinny być zrealizowane do 2022 r. – Przygotowania do budowy tych odcinków zbliżają się do końcowej fazy, jaką jest złożenie wniosków o pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko będzie szło normalnym, przewidywalnym trybem, to początek roku 2018 będzie czasem na ogłoszenie postępowań na budowę – zapowiadał niedawno Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Projekt ten zakłada również zakup 17 pociągów. Zawierają się one w prowadzonym aktualnie przez Metro Warszawskie postępowaniu na dostawy do 45 nowych, sześciowagonowych składów metra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Przestrzeń

Studium sieci metra. Wygodne perony. A co z przesiadkami? [schematy]

Witold Urbanowicz 07 września 2023

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

Komunikacja

W Krakowie nowe przystanki dla Nowej Huty. Dwie umowy

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Dwa nowe czarterowe kierunki z Radomia. 70 tys. obsłużonych pasażerów

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5