Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-11-15 14:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
fot. WU
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Metro: Kamień węgielny na stacji Trocka. Wykonano już ok. 70 m stropu (zdjęcia)
Dzisiaj (15 listopada) odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego z kapsułą czasu na stacji Trocka na wschodnim-północnym odcinku II linii metra. Na razie wykonawca jest zadowolony z postępu prac. – Tam, gdzie będzie peron, w większości mamy już gotowe ściany szczelinowe – opisuje Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi. Wykonano już ok. 70 m stropu.

Dzisiaj (15 listopada) na stacji C18 Trocka na końcu obecnie realizowanego odcinka wschodniego-północnego II linii metra w obecności władz miasta, dzielnicy, wykonawcy i Metra odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego z kapsułą, w której znalazł się między innymi akt erekcyjny i przesłanie dla przyszłych pokoleń. – To wydarzenie odmienne od dotychczasowych. W specjalnej tubie zawarte są życzenia i marzenia współczesnych mieszkańców Targówka. Zakładamy, że kiedyś może ta tuba zostanie odpakowana i wtedy, za 100 czy 200 lat, ludzie zobaczą jak my tutaj żyliśmy. Może wszyscy będziemy latać w kosmos i metro będzie jakimś strasznym przeżytkiem, tak jak karoca dla nas – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Sama stacja nabiera już kształtów. – W tej chwili wychodzimy z fazy, w której realizowaliśmy ściany zewnętrzne stacji na części stacyjnej obiektów. Tam, gdzie będzie peron, w większości mamy już gotowe ściany szczelinowe – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy Astaldi. – Mamy ok. 70 metrów stropu położonego. Jest on nieregularny – bliżej ulicy Trockiej ma on przegłębienie ze względu na komorę instalacyjną – dodaje rzecznik.

Astaldi prowadzi prace jednocześnie na wszystkich trzech przystankach. – W przypadku stacji na Targówku prace idą niemalże równolegle. W przypadku C16 przy Szwedzkiej roboty konstrukcyjne ruszyły dopiero w połowie września, gdyż przed rozpoczęciem prac został stwierdzony zmieniony stan budynku Strzelecka 46 i rozpoczęły się zabezpieczenia tego budynku – mówi Witczyński.

Stacje realizowane są metodą podstropową. – Po wykonaniu całości stropu rozpoczniemy wykop, czyli wybieranie ziemi spod stropu. Maszyny, które dotychczas wykonywały ściany szczelinowe na obiektach stacyjnych, przeniosą się na komorę rozjazdów w przypadku stacji C17 przy Ossowskiego oraz na wschód, w kierunku torów odstawczych na stacji C18 przy Trockiej, które ciągną się aż do dawnego rurociągu ciepłowniczego – opisuje Witczyński. – W następnej kolejności będziemy wykonywać dalsze stropy. Z tego zamkniętego pudełka będziemy wybierać ziemię po to, żeby otworzyć przestrzeń. Po osiągnięciu odpowiedniej głębokości wykonamy kolejny strop – na poziomie antresoli i dalej do poziomu hali peronowej – mówi rzecznik wykonawcy. Jak dodaje, średnia głębokość torów na tym odcinku wschodnim-północnym wynosi ok. 13 m. Szlak przebiega bardzo równomiernie.

Ogólnie wykonawca wypowiada się pozytywnie o przebiegu prac. – Na tę chwilę możemy z pewną świadomością stwierdzić, że jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu prac i jeśli zostanie utrzymane tempo, to zakończymy prace w naprawdę rekordowym tempie – mówi Mateusz Witczyński.

Stacja Trocka jest niezwykle ważna, jeżeli chodzi o budowę odcinka wschodniego-północnego. – Tworzymy szyb startowy, więc ta stacja musi być jak najszybciej wykonana, jeżeli chodzi o roboty konstrukcyjne. Mamy nadzieję, że w połowie przyszłego roku uda się uruchomić maszyny w kierunku Dworca Wileńskiego – mówi Witczyński.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Przestrzeń

Kaznowska: Cała II linia metra do 2023 r. Tramwaje na tym nie ucierpią

Witold Urbanowicz 03 października 2016

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Komunikacja

Przetarg na pociągi metra do końca roku. Rosyjskie do wycofania?

Witold Urbanowicz 30 września 2016

Metro na Bródno z umową na projekt

Przestrzeń

Metro na Bródno z umową na projekt

Witold Urbanowicz 21 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5