Popularnym środkiem przemieszcza się pracowników metra w godzinach pracy jest… rower. Przynajmniej, jeżeli chodzi o ogromną Stację Techniczno-Postojowej na Kabatach, czyli zaplecze I linii metra (i w przyszłości także obecnie budowanego centralnego odcinka II linii metra).
Stacja Tecchniczno-Postojowa na Kabatach to ogromny teren, obejmujący 33,5 hektarów. Sama elektrowozownia z 24 torami liczy 250 metrów długości. Ciągłe przemieszczanie się po terenie może być czasochłonne i męczące, stąd też upowszechnienie innych form transportu. – Aktualnie na stanie pracowników metra jest około 75 rowerów głównie typu miejskiego (np. Jubilat, Tango). Najnowsze rowery były zakupione w 2013 r. – mówi Anna Bartoń z Działu Rzecznika Prasowego w Metrze Warszawskim.
Jak wyjaśnia, rowery przypisane są konkretnym pracownikom. – Korzystać z nich (za zgodą osoby odpowiedzialnej) mogą również inni pracownicy tej samej komórki organizacyjnej – zaznacza Bartoń.
fot. WUJednak rower to nie jedyny środek transportu wykorzystywany do przemieszczania się po terenie STP. Pracownicy mają do dyspozycji 22 elektrycznych wózków – meleksów, z czego najnowsze zostały zakupione w 2013 r. – Wykorzystywane są do przewożenia części i materiałów oraz transportu osób. Korzystać z wózków elektrycznych typu Melex mogą tylko osoby posiadające odpowiednie uprawnienia – informuje Anna Bartoń.