Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Metro: Jeżdżą wszystkie składy Inspiro. Od… 1,5 miesiąca

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-06-23 08:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Jeżdżą wszystkie składy Inspiro. Od… 1,5 miesiąca
fot. WU
Choć dostawy pociągów Inspiro dla warszawskiego metra, produkowanych przez Siemensa i Newag, zakończyły się w październiku zeszłego roku, dopiero od niedawna wszystkie mają dopuszczenie do ruchu na linii. Jako ostatni wyjechał… pierwszy dostarczony skład, który do tej pory służył jako szkoleniowy.

Dostawy 35 pociągów Inspiro dla warszawskiego metra, które wożą pasażerów od października 2013 r., zakończyły się w zeszłym roku. Ostatni pociąg przyjechał do Warszawy dokładnie 27 października 2014 r. Jednak dopiero od niedawna wszystkie wyjeżdżają na linię. 8 maja 2015 r. konsorcjum Siemens i Newag przekazało do eksploatacji skład nr 41.

Choć skład nr 41 wyjechał jako ostatni, jest zarazem pierwszym składem z całej partii – dostawa rozpoczęła się jeszcze pod koniec 2012 r. Dlaczego przez tak długi czas nie wyjeżdżał na trasę? – Wcześniej skład ten był pełnił rolę pociągu szkoleniowego. Dedykowani eksperci serwisu producenta prowadzili instruktaż, tak by pracownicy warszawskiego metra w pełni mogli się zapoznać z konstrukcją pojazdu, nauczyć się przeprowadzania przeglądów okresowych, napraw – wyjaśnia Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego.

Jak przypomina Metro, zgodnie z umową producent zobowiązany jest do zapewnienia bezpłatnego serwisu pociągów przez okres trwania gwarancji oraz przeprowadzenia niezbędnych szkoleń dla pracowników metra, zapewniających prawidłową eksploatację i utrzymanie dostarczonych pociągów. – Szkolenia te były koniecznym elementem, by w już w niedługim czasie przejąć od producenta pełny zakres prac serwisowych związanych z tymi pociągami – podkreśla Bartoń.

Brak tego jednego pociągu w ruchu nie stanowił przeszkody eksploatacyjnej dla Metra Warszawskiego. Spółka posiada na razie, nawet po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra, rezerwę składów. Pozwala to na odstawienie części składów rosyjskich i Alstom Metropolis, którym zbliża się termin naprawy głównej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Prawo & Finanse

Siemens i Newag mogą startować z umową na metro dla Sofii

Witold Urbanowicz 08 lutego 2016

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Prawo & Finanse

Porozumienie Metra i Siemensa. Będzie wymiana kół

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2015

Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. kół Inspiro?

Komunikacja

Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. kół Inspiro?

Witold Urbanowicz 28 października 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5