Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Ekran dźwiękoszczelny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-01-19 11:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Ekran dźwiękoszczelny na… peronie metra. Zasłaniają Fangora
fot. WU
Na dodatkowym peronie stacji Stadion Narodowy wyrósł ekran dźwiękoszczelny, odgradzający tor techniczny i zasłaniający grafiki Fangora na ścianie zatorowej. Tego warszawiacy na listopadowym dniu otwartym na budowie metra nie widzieli. – Życzenie było takie, żeby można było zobaczyć stację w jej docelowym wyglądzie, a dopiero potem wygrodzić jej element – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy centralnego odcinka II linii metra.

Stacja C-14 Stadion Narodowy jest szczególna: od razu powstały tutaj dwa perony – dla centralnego odcinka II linii oraz dla przyszłej III linii na Gocław (zwanej roboczo odcinkiem wschodnio-południowym II linii, który de facto będzie niezależną trasą). Do czasu jej realizacji – co jest perspektywą odległą i wątpliwą – przestrzeń ta nie będzie służyła swojej podstawowej roli. Niestety układ torowy nie będzie też pozwalał na wykorzystanie dodatkowego peronu do obsługi pasażerów np. w czasie imprez masowych.

Do czasu ewentualnej realizacji III linii metra dodatkowa przestrzeń będzie wykorzystywana do celów technicznych, związanych z obsługą centralnego odcinka II linii, np. odstawiania pociągów. – Dodatkowo czwarty tor [skrajny] ma pełny kanał rewizyjny z oświetleniem i można tam wykonywać drobne przeglądy czy eksploatacyjne wymiany w pociągach – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy AGP Metro.

Zwiedzający mieli nie widzieć

Dodatkowy peron został w pełni wyposażony – w ekrany, tablice informacyjne, schody ruchome, windy itp. Na ścianie zatorowej pojawiły się też – tak jak na wszystkich stacjach centralnego odcinka – panele dekoracyjne z grafikami Fangora. Teraz… zostały zasłonięte. Na peronie wyrósł ekran dźwiękoszczelny – podobny do tych, które w nadmiarze możemy spotkać przy polskich drogach i teraz także liniach kolejowych. – Ściana dźwiękochłonna oddziela peron przystosowany dla prac technicznych od przestrzeni dostępnej dla pasażerów. Jest ona zrealizowana z materiału, który jest bardzo podobny do drogowych ekranów dźwiękochłonnych – mówi Witczyński.

Ekranu nie mogli podziwiać jeszcze warszawiacy podczas dnia otwartego na stacjach II linii metra, który odbył się w listopadzie na tydzień przed wyborami samorządowymi. – Ściana jest montowana teraz, bo życzenie było takie, żeby można było zobaczyć stację w jej docelowym wyglądzie, a dopiero potem wygrodzić jej element – wyjaśnia Mateusz Witczyński.

Zostanie goły ekran

Jaki był sens montowania grafik Fangora, skoro teraz są zasłaniane? – To zgodne z projektem. W naszym zakresie było wykonanie tymczasowej ścianki działkowej. To nie wyklucza działań Metra Warszawskiego na rzecz jej zagospodarowania czy zasłonięcia – mówi Mateusz Witczyński. Jego zdaniem jednak ten ekran dźwiękoszczelny nie będzie zaburzał wystroju stacji. – Obudowa jest stalowo-szara z blachy nierdzewnej. Ekran sam w sobie jest zielony, w kolorze podobnym do stacji, więc nie będzie się wyróżniał w wystroju – mówi rzecznik wykonawcy.

Metro Warszawskie poinformowało nas, że ekrany nie będą w żaden sposób maskowane. Nie przewiduje się np. przeniesienia paneli dekoracyjnych na ekrany tak, by pasażerowie widzieli właśnie grafiki, a nie zwykłą ścianę dźwiękoszczelną. – To budowla tymczasowa, nie ma więc sensu jej zabudowywania czy zasłaniania – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Problem w tym, że ta tymczasowość może trwać wiele lat – plany przynajmniej do 2022 r. nie przewidują budowy odnogi na Gocław.


fot. WU

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Przestrzeń

Rozbudowa metra ruszy w majówkę. Pierwsze działki przekazane

Witold Urbanowicz 31 marca 2016

Wszystkie grzechy II linii metra

Przestrzeń

Wszystkie grzechy II linii metra

Witold Urbanowicz 13 marca 2016

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Przestrzeń

Metro wyrusza na Targówek. Umowa na budowę podpisana

Witold Urbanowicz 11 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5