Władze miasta poinformowały dzisiaj (5 lipca) po godz. 13:00, że tarcza Anna przebiła się na stację C17 Targówek na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra. Oznacza to, że już pierwsze dwa równoległe tunele szlakowe, łączące stacje C18 Trocka i C17 Targówek, są wykonane.
Władze miasta poinformowały dzisiaj (5 lipca), że przed godz. 13 tarcza Anna przebiła się na stację C17 Targówek na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra. Oznacza to, że już pierwsze dwa równoległe tunele szlakowe, łączące stacje C18 Trocka i C17 Targówek, są wykonane.
Drążenie tuneli na odcinku na Targówek
rozpoczęło się na początku maja – o dwa miesiące wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pierwsza ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria, która drąży tunel, którym pojadą pociągi z centrum na Targówka. 19 czerwca, po przejściu 420 m,
przebiła się na stację Targówek. W sumie do stacji C15 Dworzec Wileński tarcza ma do przejścia 2224,42 m. Anna, która wykonuje tunel dla pociągów z Targówka do centrum,
wystartowała z Trockiej na przełomie maja i czerwca. Tarcza ma do pokonania dystans blisko 2239 m.
Umowę na realizację odcinka wschodniego-północnego
podpisano 11 marca 2016 r. Kontrakt o wartości 1,066 mld zł realizuje firma Astaldi. Na 3,1-kilometrowym odcinku powstają trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka jest zlokalizowany w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Za nią zaplanowano komorę rozjazdową. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstaje natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Prace budowlane rozpoczęły się na przełomie kwietnia i maja 2016 r., a realizacja kontraktu powinna zakończyć się 11 maja 2019 r. Na razie budowniczowie utrzymują dobre tempo.