W zeszłym tygodniu ze stacji C18 Trocka ruszyła druga tarcza, której zadaniem jest wydrążenie tunelu szlakowego wschodniego-północnego odcinka II linii metra dla pociągów jadących w kierunku Pragi. Wykonawca jest zadowolony z dotychczasowego tempa budowy. Tymczasem jeszcze w tym tygodniu rozpoczną się utrudnienia związane z budową szybu demontażowego dla tarcz w rejonie stacji Dworzec Wileński.
W tej chwili na odcinku wschodnim-północnym II linii na Targówek pracują już dwie tarcze TBM. Maria, która wystartowała w na podczątku maja, pokonała do zeszłego piątku (9 czerwca) dystans 288 metrów. W sumie tarcza, drążąca tunel dla pociągów w kierunku Targówka, do przejścia ma 2224,42 m od stacji C18 Trocka do stacji C15 Dworzec Wileński.
W zeszłym tygodniu do Marii dołączyła Anna, nazwana na cześć Anny Mazowieckiej i drążąca równoległy tunel dla pociągów w kierunku centrum. Tarcza do piątku przeszła 13 metrów. – W tej chwili pracuje w trybie rozruchowym. Na pierwszych stu metrach, kiedy część maszyny znajduje się w szybie startowym, odbywa się to wolniej. Na razie wszystko toczy się bez utrudnień – podkreśla Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy, firmy Astaldi.
Budowa całego odcinka na Targówek przebiega sprawnie. – Praktycznie zakończyliśmy prace konstrukcyjne na obiektach stacyjnych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu – podkreśla Witczyński. Jak dodaje, na stacji C16 Szwedzka kończona jest realizacja płyty dennej. Trwają też przygotowania do wzmocnienia gruntu pod budynkami wyłączonymi z użytkowania przy Strzeleckiej. Na stacji C17 Targówek również trwają prace przy ostatnim odcinku płyty dennej. Na stacji C18 Trocka powstają ostatnie sekcje płyty stropowej, a ponadto wykonywane są docelowe słupy na peronie (na pozostałych stacjach będą wykonywane po przetoczeniu tarcz).
Poza tym trwają prace wewnątrz stacji C15 Dworzec Wileński, przygotowujące ją na przyjęcie tarcz drążących nowy odcinek. Budowana jest m.in. ścianka oddzielająca, która umożliwi bezkolizyjne prowadzenie prac – bez wstrzymywania ruchu pociągów na działającym odcinku II linii. Na utrudnienia muszą się przygotować jednak mieszkańcy Pragi. Budowa szybu demontażowego będzie wymagała wielomiesięcznych zamknięć w ruchu drogowym i tramwajowym. Jak dowiedzieliśmy się w Urzędzie Miasta, pierwsze zamknięcia w ruchu ulicznym w rejonie ul. Targowej i 11 Listopada, ruszą już w nocy z 16 na 17 czerwca. Nie będzie przejazdu Targową w jedną stronę od Wileńskiej do 11 Listopada. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała do wiosny 2018 r. W kolejnym etapie zostanie wstrzymany ruch tramwajowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.