Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Budowa przejścia na Stadionie pod linią średnicową nadal bez uzgodnień

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Metro: Budowa przejścia na Stadionie pod linią średnicową nadal bez uzgodnień
WU
Nie wiadomo jak i kiedy będzie budowane przejście do stacji metra C-14 Stadion pod nasypem linii średnicowej. Wykonawca na razie nie odpowiedział na propozycje kolejarzy, by wykorzystać wakacyjne utrudnienia na tej trasie.

Projekt stacji metra C-14 Stadion przewiduje budowę przejścia podziemnego na drugą nasypu kolejowego linii średnicowej - jedno z wejść na stację miałoby się znajdować przy budynku dworca Stadion od strony ul. Zamoyskiego. W związku z jego realizacją wykonawca metra, firma AGP Metro, chciał wyłączenia ruchu na wszystkich torach tej kluczowej trasy kolejowej, wyjaśniając to stanem nasypu. Jednak na tak długi paraliż nie zgodzili się kolejarze i zaproponowali etapowe wyłączanie torów oraz wykorzystanie innych planowych zamknięć.

Od marca, kiedy pisaliśmy o sugerowanych przez kolejarzy rozwiązaniach niewiele się zmieniło. - Wykonawca nie uzgodnił jeszcze harmonogramu budowy przejścia do stacji metra Stadion i nie określił metody wykonania wejść dla tej stacji - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Na razie nic nie wskazuje na to, żeby wakacyjne zamknięcie części podmiejskiej linii średnicowej w związku z remontem mostu Średnicowego zostało wykorzystane przez budowniczych metra. - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaproponowały takie rozwiązanie, naszym zdaniem najlepsze z punktu widzenia pasażerów, ale wykonawca budowy stacji metra jeszcze nie odpowiedział - informuje Siemieniec.

Wiadomo na razie jedno: budowa metra nie jest bez wpływu na stan linii średnicowej. - Przy pracach budowy metra stwierdzono ruchy nasypu od strony toru nr 1. Niezbędne zabezpieczenie zapewnia wykonawca robót. Po wykonaniu prac związanych z budową stacji konieczne będzie stałe, profesjonalne zabezpieczenie nasypu na długości prowadzonych prac - twierdzi Mirosław Siemieniec.

Możliwe utrudnienia w ruchu już wcześniej doprowadziły do rezygnacji z bezpośredniego połączenia przejścia podziemnego stacji metra z tunelem kolejowym z wyjściami na perony.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5