Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę - Transport Publiczny
 
Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-01-12 14:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
tarcza Anna po przebiciu na st. C15 fot. WU
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę
Dzisiaj (12 stycznia) po godzinie 13:00 do stacji C15 Dworzec Wileński przebiła się tarcza TBM Anna – druga z maszyn pracujących na budowanym odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Tym samym oba tunele na tym odcinku – od stacji C18 Trocka na Targówku do stacji C15 Dworzec Wileński na Pradze – zostały już w pełni wydrążone.

Dzisiaj (12 stycznia) zakończyło się drążenie tuneli na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra od stacji C15 Dworzec Wileński do stacji C18 Trocka, realizowanym przez firmę Astaldi. Po godz. 13:00 do szybu demontażowego przy stacji C15 Dworzec Wileński przebiła się Anna – druga z tarcz TBM, pracujących na tym odcinku.

Anna, która do wykonania miała 2224,42 m tunelu dla pociągów z Targówka do centrum, przebiła się bez żadnych problemów. – Wszystko odbyło się zgodnie z planem – wzorowo. Bez napływów wody – ocenia Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony firmy Astaldi.

Ściana, którą musiała pokonać miała metr szerokości. – Ta ściana, jak każda, przez którą przechodzi TBM, jest zazbrojona prętami z włókna szklanego. Ściana została wykonana w takiej postaci już na etapie budowy stacji C15 Dworzec Wileński, znajdującej się na centralnym odcinku II linii metra – wyjaśnia Piasecki.

W dalszej kolejności nastąpi demontaż tarczy. – Głowica tarczy wyjeżdża na część stacyjną. Tutaj około miesiąca potrwa demontaż, który będzie utrudniony, gdyż otwór technologiczny znajduje się w osi drugiego tunelu. Tarczę trzeba będzie więc przesunąć. Ta operacja potrwa około 1,5 miesiąca. Natomiast całe zaplecze tarczy jest wycofywane z powrotem na stację C16 Szwedzka, gdzie zostanie wyciągnięte. To zajmie do trzech tygodni. Wtedy zaczynamy zamykać stację C16 i kończyć konstrukcję – mówi Krzysztof Piasecki.

Drążenie tuneli na tym odcinku rozpoczęło się na początku maja 2017 r. – wówczas ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria. Jej zadaniem było wykonanie tunelu, którym w przyszłości będą jeździły pociągi z centrum na Targówek. Miesiąc po Marii, na początku czerwca 2017 r., z Trockiej wystartowała Anna, która pracowała przy równoległym tunelu. Maria przebiła się do Dw. Wileńskiego na początku grudnia 2017 r. i teraz, po przeglądzie, jest przewożona na odcinek zachodni II linii metra, budowany przez firmę Gulermak, gdzie niebawem ma rozpocząć się drążenie tuneli.

Teraz tunele będą mogły zostać wykończone i wyposażone. – Będzie mogło to nastąpić po ustaniu prawa górniczego, w okolicy końca marca – dodaje Piasecki. Zakończenie całej budowy tego odcinka jest zaplanowane w maju 2019 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro na Wolę: Rozruch pierwszej tarczy 10 lutego

Przestrzeń

Metro na Wolę: Rozruch pierwszej tarczy 10 lutego

Witold Urbanowicz 11 stycznia 2018

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna już pod ziemią [zdjęcia]

Przestrzeń

Metro na Wolę: Tarcza Krystyna już pod ziemią [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 05 stycznia 2018

Metro na Wolę: Trwają przygotowania do opuszczenia tarczy

Przestrzeń

Metro na Wolę: Trwają przygotowania do opuszczenia tarczy

Witold Urbanowicz 21 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS