Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Metro: Anna na Dw. Wileńskim. Koniec drążenia tuneli metra z Targówka na Pragę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dzisiaj (12 stycznia) po godzinie 13:00 do stacji C15 Dworzec Wileński przebiła się tarcza TBM Anna – druga z maszyn pracujących na budowanym odcinku wschodnim-północnym II linii metra. Tym samym oba tunele na tym odcinku – od stacji C18 Trocka na Targówku do stacji C15 Dworzec Wileński na Pradze – zostały już w pełni wydrążone.

Dzisiaj (12 stycznia) zakończyło się drążenie tuneli na budowanym wschodnim-północnym odcinku II linii metra od stacji C15 Dworzec Wileński do stacji C18 Trocka, realizowanym przez firmę Astaldi. Po godz. 13:00 do szybu demontażowego przy stacji C15 Dworzec Wileński przebiła się Anna – druga z tarcz TBM, pracujących na tym odcinku.

Anna, która do wykonania miała 2224,42 m tunelu dla pociągów z Targówka do centrum, przebiła się bez żadnych problemów. – Wszystko odbyło się zgodnie z planem – wzorowo. Bez napływów wody – ocenia Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu ze strony firmy Astaldi.

Ściana, którą musiała pokonać miała metr szerokości. – Ta ściana, jak każda, przez którą przechodzi TBM, jest zazbrojona prętami z włókna szklanego. Ściana została wykonana w takiej postaci już na etapie budowy stacji C15 Dworzec Wileński, znajdującej się na centralnym odcinku II linii metra – wyjaśnia Piasecki.

W dalszej kolejności nastąpi demontaż tarczy. – Głowica tarczy wyjeżdża na część stacyjną. Tutaj około miesiąca potrwa demontaż, który będzie utrudniony, gdyż otwór technologiczny znajduje się w osi drugiego tunelu. Tarczę trzeba będzie więc przesunąć. Ta operacja potrwa około 1,5 miesiąca. Natomiast całe zaplecze tarczy jest wycofywane z powrotem na stację C16 Szwedzka, gdzie zostanie wyciągnięte. To zajmie do trzech tygodni. Wtedy zaczynamy zamykać stację C16 i kończyć konstrukcję – mówi Krzysztof Piasecki.

Drążenie tuneli na tym odcinku rozpoczęło się na początku maja 2017 r. – wówczas ze stacji C18 Trocka wystartowała Maria. Jej zadaniem było wykonanie tunelu, którym w przyszłości będą jeździły pociągi z centrum na Targówek. Miesiąc po Marii, na początku czerwca 2017 r., z Trockiej wystartowała Anna, która pracowała przy równoległym tunelu. Maria przebiła się do Dw. Wileńskiego na początku grudnia 2017 r. i teraz, po przeglądzie, jest przewożona na odcinek zachodni II linii metra, budowany przez firmę Gulermak, gdzie niebawem ma rozpocząć się drążenie tuneli.

Teraz tunele będą mogły zostać wykończone i wyposażone. – Będzie mogło to nastąpić po ustaniu prawa górniczego, w okolicy końca marca – dodaje Piasecki. Zakończenie całej budowy tego odcinka jest zaplanowane w maju 2019 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Zobacz również:

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

Komunikacja

Druga z tarcz drąży tunel pod Lazurową

UM Warszawa 05 marca 2025

Anna drąży tunel do Chrzanowa

Komunikacja

Anna drąży tunel do Chrzanowa

UM Warszawa 24 września 2024

Metro na Karolin. Elementy tarcz Anna i Krystyna już na budowie

Przestrzeń

Metro na Bródno: Koniec drążenia. Druga tarcza na Trockiej

Przestrzeń

Metro na Bemowo: Głowice tarcz trafiają na powierzchnię

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij