Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-10-31 12:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]
Mercedes Citaro Hybrid w Kortrijk Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]
Mercedes na Busworld z hybrydą Citaro i jeszcze bez e-autobusu [zdjęcia]
Mercedes, w segmencie autobusów miejskich, wciąż nie pokazał samodzielnie na wielkich targach autobusowych pojazdu w pełni elektrycznego. Pokazał natomiast kolejną rozwojową hybrydę.

Na bardzo bogatym stoisku Daimler Buses z trudem można było znaleźć ofertę dla komunikację miejskiej. Można było tu obejrzeć znany także w Polsce 12-metrowy model Citaro, tym razem w wersji hybrydowej, z jeszcze bardziej udoskonalonymi rozwiązaniami napędowymi. Standardowej długości Citaro Hybrid ma więc nowe sterowanie elektrohydrauliczne, które w opinii Mercedesa, pozwala na jeszcze większą redukcję zużycia paliwa – do 8,5%. Silnik elektryczny przeniesiono wprost z osobowego Mercedesa S klasy, pozwoliło to na oszczędność wagi, ponieważ hybryda waży tylko o 156 kg więcej niż jej w pełni spalinowy odpowiednik. Warto zaznaczyć, że do magazynowania energii elektrycznej w hybrydzie, stosowane są superkondensatory.

Pełna gama hybryd i nowy City Sprinter

Z nowym Citaro Hybrid Mercedes udostępnia do sprzedaży niemal pełną paletę swoich autobusów w wersji hybrydowej – od pojazdów midi do przegubowców (jedynie z wyjątkiem 4-osiowych, bardzo długich CapaCity, niesprzedawanych w Polsce). Hybrydowe mogą być także autobusy na gaz – w wersji NGT.

Obok Citaro Hybrid Mercedes pokazał również niewielkiego, całkowicie niskopodłogowego Sprintera City 45. Pojazd napędzany jest przez wysokoprężny silnik o mocy 143 KM.

Kiedy zobaczymy e-bus Mercedesa?

W Kortrijk pojawiły się pytania, kiedy Mercedes, wzorem Volvo czy Scanii, zdecyduje się na pokaz pierwszego e-busa.

– Elektryczne Citaro będzie udostępnione przewoźnikom do testów w 2018 roku, do produkcji seryjnej ma trafić w 2019. Pozwoli nam to odegrać poważną rolę na rynku w 2020 roku, kiedy spodziewamy się rekordowej liczby przetargów na bezemisyjny tabor – powiedział Hartmut Schick, prezes zarządu Daimler Buses. – E-bus nie będzie miał wiele wspólnego z pojazdami dieslowskimi. Nowy będzie oczywiście napęd, ale także osie, system kierowania autem, przeniesienie napędu. Wszystko będzie gruntownie przemyślane – dodał szef Damler buses.

Obecnie producent buduje swoją fabrykę baterii do wszystkich modeli pojazdów elektrycznych, które będą jeździć pod znakiem gwiazdy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
ZTM Warszawa przerywa pomostowy przetarg na przewozy

Prawo & Finanse

ZTM Warszawa przerywa pomostowy przetarg na przewozy

Witold Urbanowicz 31 października 2017

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Komunikacja

Volvo 7900 Electric z zapowiedzią autonomicznych rozwiązań [zdjęcia]

Michał Szymajda 28 października 2017

Miejskie autobusy MAN w Kortrijk. Rewolucja dopiero nadejdzie [zdjęcia]

Komunikacja

Miejskie autobusy MAN w Kortrijk. Rewolucja dopiero nadejdzie [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS