Daimler wykorzystał kieleckie targi transportu publicznego Transexpo 2016 do prezentacji nowego Mercedesa Conecto, który zastąpi oferowany do tej pory na rynkach środkowoeuropejskich pojazd.
Wcześniej, we wrześniu, Daimler
pokazywał już Conecto w swoim centrum serwisowo-sprzedażowym w Nadarzynie pod Warszawą. Aby zrobić na oglądających większe wrażenie, premierowo pokazano pojazd przegubowy – Conecto G. W Kielcach mogliśmy oglądać jego wersję w najpopularniejszej wersji 12-metrowej.
Nowy Conecto, o długości 12,135 m., to przede wszystkim zmieniony wygląd zewnętrzny pojazdu. Tak jak w przypadku prezentowanych nowych pojazdów wzbudza on nieco kontrowersji, ale zapewne z czasem przywykniemy do takiego designu produkowanego w Turcji pojazdu. Wewnątrz zmienił się on raczej kosmetycznie. Conecto, będący alternatywą dla droższych modeli Citaro, posiada podobne do niego, przemyślane wnętrze, ale wykonane z tańszych, zazwyczaj jednobarwnych materiałów.
Pokazany w Kielcach Conecto może zabrać na pokład łącznie 95 pasażerów, w tym 27 osób na miejscach siedzących. Autobus napędza jednostka napędowa Mercedes OM936 (Euro VI) o dość dużej mocy 299 KM i pojemności 7,7 l. Jest on zblokowany z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów produkcji ZF Ecolife. Podobnie jak w poprzednim Conecto przed korozją szkielet pojazdu zabezpieczony za pomocą kataforezy, co uznaje się za jedną ze skuteczniejszych metod ochrony konstrukcji przed rdzą. Mercedes w nowym Conecto przeprojektował też system hamowania pojazdu, co z pewnością docenią kierowcy, którzy otrzymają też zmodernizowane stanowisko pracy.
Nowością w grupie produktów Conecto będzie możliwość zamówienia autobusów napędzanych gazem ziemnym, co do tej pory możliwe było wyłącznie w przypadku zakupu droższych modeli Citaro. Autobus w nowej odsłonie jest już produkowany w tureckim zakładzie Mercedesa i będzie oferowany na polskim rynku.