Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Mer Kaliningradu: Chcemy zmodernizować to, co zostało z tramwajów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2013-10-27 08:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Mer Kaliningradu: Chcemy zmodernizować to, co zostało z tramwajów
fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 Wikipedia
Ostatnie lata nie były zbyt szczęśliwe dla kaliningradzkich tramwajów – sieć zmniejszyła się z 52 km w 2000 r. do 12,5 km w 2012 r. – Chcemy zmodernizować to, co zostało – deklaruje Aleksandr Jaroszuk, mer Kaliningradu.

Witold Urbanowicz, „Transport Publiczny”: W Kaliningradzie jeździ już jeden tramwaj Pesy. Jak się sprawuje?

Aleksandr Jaroszuk, mer Kaliningradu: Tylko w dwóch miastach Rosji znajduje się wąski tor [1000 mm]. Mamy stare tory, po których jeżdżą tramwaje. Wybieraliśmy pojazd, który bez modernizacji tras odpowiadałby potrzebom ludności. Spośród wszystkich producentów postawiliśmy na Pesę.

Sporo można mówić i obiecywać, my lubimy sprawdzić, obejrzeć, jak się pojazd sprawuje. Już od blisko roku eksploatujemy ten tramwaj i jesteśmy bardzo zadowoleni, jeżeli chodzi o jego charakterystykę techniczną i wypełnianie wcześniejszych deklaracji producenta – tj. że wóz będzie bezszumny, miękko chodził i dobrze radził sobie z zakrętami. Na bazie tych doświadczeń do 2018 r. będziemy chcieli wymienić cały posiadany tabor.

Kiedy będą następne tramwaje?

Wysłaliśmy zgłoszenie do programu federalnego, żeby państwo dofinansowało nam projekt odnowy taboru. Myślę, że w 2014/2015 r. zaczniemy kupować tramwaje. Być może stworzymy wspólną spółkę akcyjną [z Pesą] dla obsługi i produkcji, żeby takie tramwaje można było sprzedawać w Rosji.

Jakie jeszcze plany mają państwo związane z komunikacją, zwłaszcza w kontekście mistrzostw piłkarskich?


Chcemy w całości zmienić schemat kursowania miejskiego transportu, co planujemy na rok 2015. Aktywnie wymieniamy trolejbusy i autobusy – cały tabor.

W większości rosyjskich miast zamykane są trasy tramwajowe, żeby zrobić miejsce dla samochodów. Jak to wygląda w Kaliningradzie?

To samo było u nas w latach 90. Teraz zatrzymaliśmy ten proces i chcemy zmodernizować to, co zostało.

Będziecie budować nowe trasy tramwajowe?

W planach są, ale wiecie – to poważne przedsięwzięcie finansowe. Na razie skupiamy się na tym, aby skrócić czas podróży pasażerów. To jest możliwe tylko przy wydzieleniu torowiska tramwajowego, zwiększeniu prędkości. Korzystamy tutaj z doświadczeń naszych kolegów z Gdańska, którzy ten etap przeszli.



Więcej o kaliningradzkich tramwajach

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wszystkie Swingi już w Szczecinie

Komunikacja

Wszystkie Swingi już w Szczecinie

ZDiTM Szczecin 10 kwietnia 2014

Swing wozi już mieszkańców Sofii

Komunikacja

Swing wozi już mieszkańców Sofii

Witold Urbanowicz 13 stycznia 2014

Nadzieja dla kaliningradzkich tramwajów

Komunikacja

Nadzieja dla kaliningradzkich tramwajów

Witold Urbanowicz 26 października 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS