Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Melbourne. Dzięki zniżkom w autobusach zagraniczni studenci nie będą głodni?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-03-19 12:12
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Melbourne. Dzięki zniżkom w autobusach zagraniczni studenci nie będą głodni?
tramwaj w MelbourneBahnfrend
Melbourne to największy w Australii i jeden z czołowych w tamtej części świata ośrodków akademickich. Ale dopiero od 2015 r. zagraniczni studenci będą mieli tam 50 proc. zniżki na przejazdy komunikacją miejską.

Pięćdziesięcioprocentowa ulga dla studentów spoza Australii wejdzie w życie od stycznia 2015 r. i będzie obowiązywała testowo przez trzy lata. Do tej pory studenci z zagranicy (wśród ponad 180 tys. osób studiujących w Melbourne ponad jedna trzecia przyjechała spoza Australii, najczęściej z Indii) nie mieli prawa do karty miejskiej dostępnej dla rodowitych Australijczyków.

Jeżdżą, nie jedzą

Bilet umożliwiający jeżdżenie po Melbourne przez cały dzień kosztuje dziś ponad 12 dolarów australijskich czyli ponad 30 zł. Od przyszłego roku zagraniczni studenci zapłacą o połowę mniej. To oznacza, że średnio w ciągu roku zaoszczędzą ponad tysiąc dolarów. Dla wielu będzie to znaczący zysk. Lokalny dziennik „The Age” opublikował w zeszłym roku raport, w którym zaznaczył, że dla 70 proc. zagranicznych studentów w Melbourne wydatki na komunikację miejską są na szczycie potrzeb i często zdarza się, że oszczędzają na jedzeniu, by móc poruszać się po mieście.

Muszą oszczędzać, bo przepisy stanu Victoria zabraniają im pracować dłużej niż 20 godzin w tygodniu, w czasie semestru. W efekcie żeby się utrzymać, pracują „na czarno” za niewielkie pieniądze.

Melbourne zarabia na studentach

To zresztą nie wszystko. Na przełomie 2009 i 2010 r. Melbourne wstrząsnęła seria ataków o podłożu rasistowskim na zagranicznych studentów. Jeden z nich został zasztyletowany. W styczniu australijskie media rozpisywały się o kolejnym studencie z Indii, który został obrabowany i pobity do nieprzytomności przez lokalny gang. Nałożyło się to na zaostrzenie kryteriów wydawania wiz (część przyjezdnych z Indii, którzy deklarowali studia na publicznych uniwersytetach, po przyjeździe wybierało tańsze, prywatne uczelnie). W efekcie liczba studentów z Indii dramatycznie spadła. Według danych „Herald Sun” w 2006 i 2007 r. wizę studencką otrzymywało 96 proc. Indusów, którzy się o nią starali. W latach 2011 i 2012 – już tylko co drugi. Przed pierwszymi atakami na przyjezdnych w stanie Victoria studiowało 65 tys. młodych ludzi z Indii. W roku akademickim 2011/12 ta liczba spadła do 7,3 tys.

Władze miasta mają problem nie tylko wizerunkowy i z mozołem próbują odbudować opinię miasta przyjaznego osobom studiującym. W Melbourne mieści się kilka publicznych uniwersytetów w tym znajdujące się w pierwszej setce najlepszych uczelni świata University of Melbourne i Monash University. W zeszłorocznej edycji często przytaczanego rankingu brytyjskiej firmy QS wśród miast najbardziej przyjaznych studentom Melbourne zajmuje czwarte miejsce za Paryżem, Londynem i Singapurem. Rocznie na oferowaniu edukacji zagranicznym studentom stan Victoria zarabia 4,3 mld dol., co czyni edukację najbardziej dochodową gałęzią eksportu w tym australijskim regionie.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Trójmiejski bilet metropolitalny będzie rozszerzony o Tczew

Komunikacja

Trójmiejski bilet metropolitalny będzie rozszerzony o Tczew

Paweł Rydzyński 25 sierpnia 2014

ZTM Warszawa: Zmiany w ulgach od kwietnia

Prawo & Finanse

ZTM Warszawa: Zmiany w ulgach od kwietnia

Jakub Dybalski 12 marca 2014

Warszawa. Pracownicy transportu już nie pojeżdżą za darmo

Prawo & Finanse

Warszawa. Pracownicy transportu już nie pojeżdżą za darmo

Jakub Dybalski 07 marca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS