Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-11-15 11:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce
fot. Medina Bike/FB
Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce
Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce
Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce
Marrakesz. Medina Bike, czyli pierwszy bike-sharing w Afryce
Przy okazji konferencji klimatycznej COP 22 odbywającej się w marokańskim Marrakeszu, otwarto w tym mieście pierwszy system roweru publicznego w Afryce. Medina Bike to na razie dziesięć stacji i 300 rowerów.

Na otwarciu konferencji rowerem przejechała się marokańska minister ochrony środowiska Hakima El Haite. Oenzetowski szczyt klimatyczny (Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu) to 22. edycja wydarzenia, które w zeszłym roku odbyło się w Paryżu i zakończyło podpisaniem przez przedstawicieli blisko 200 państw zobowiązania do ograniczania zużycia paliw kopalnych na rzecz odnawialnych źródeł energii. Celem ma być zatrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie przewyższającym tylko o 2 stopnie Celsjusza stanu sprzed epoki rozwoju przemysłu.

Medina Bike („medina” to po arabsku „miasto”) ma być jednym z symboli tej zmiany. Maroko zresztą jest dość mocno zaawansowane jeśli chodzi o promocję odnawialnych źródeł energii. Do 2030 r. ponad połowa ma być produkowana w ten sposób. M.in. w tym celu na pustyni w pobliżu miasta Quarzazate jest właśnie rozbudowywana gigantyczna elektrownia słoneczna. Po ukończeniu w 2018 r. ma mieć moc 560 MW i zapewniać energię elektryczną ponad milionowi odbiorców.

Rowery zostały sfinansowane ze środków Global Environment Facility, czyli funduszu utworzonego ćwierć wieku temu w ramach Banku Światowego, a przetarg przeprowadziła Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju Przemysłowego (UNIDO). System dostarczyła francuska firma Smoove, odpowiedzialna m.in. za systemy bike-sharingowe w Moskwie i w Chicago.

Stacje rozmieszczono w dziesięciu uczęszczanych punktach centrum milionowego Marrakeszu. Żeby skorzystać z roweru, trzeba się zarejestrować w systemie i wykupić abonament na dzień (ok. 5 dol.), tydzień (15 dol.) lub rok (50 dol.). Dodatkowo płaci się 10 dirhamów (ok. 1 dol.) za każde rozpoczęte pół godziny poza pierwszymi 30 minutami, które są darmowe.

Szczyt klimatyczny w Marrakeszu trwa od 7 do 18 listopada. Organizatorzy spodziewają się 40 tys. uczestników.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Krakowski rower publiczny IV generacji

Przestrzeń

Krakowski rower publiczny IV generacji

Martyn Janduła 26 października 2016

Białystok. Kto będzie nowym operatorem BiKeRa?

Komunikacja

Białystok. Kto będzie nowym operatorem BiKeRa?

Rafał Stawecki 07 października 2016

Po co Ford inwestuje w rower publiczny?

Mobilność

Po co Ford inwestuje w rower publiczny?

Rafał Stawecki 04 października 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS