Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MAN zamyka fabrykę w Sadach i negocjuje z pracownikami

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-12-18 13:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MAN zamyka fabrykę w Sadach i negocjuje z pracownikami
montowanie autobusuźródło MAN
Zatrudniająca ok. 900 pracowników fabryka autobusów MAN w podpoznańskich Sadach zostanie do końca 2016 r. zamknięta. Firma chce zapewnić zatrudnienie wszystkim pracownikom, ale dla większości będzie się to wiązało z przeprowadzką z Wielkopolski na Kielecczyznę.

Gdy pół roku temu odwiedzaliśmy fabrykę w Sadach, kierownictwo firmy odmawiało komentarza na temat ewentualnej przyszłości produkcji, choć plotki o zmianach były już dość głośne. Dopiero pod koniec października pracownicy w Sadach oficjalnie dowiedzieli się, że ich miejsca pracy zostaną zlikwidowane.

Cierpią z powodu ograniczania kosztów fabryki w Niemczech gdzie montowano autokary turystyczne. W stolicy Turcji będzie to tańsze, w dodatku wskutek kryzysu w Europie kupuje się teraz mniej takich pojazdów, za to najwięcej firma sprzedaje ich właśnie w Turcji. – Do tej pory szkielety turystycznych Neoplanów produkowane były w Starachowicach (tam gdzie powstają również szkielety autobusów miejskich) a ich montaż końcowy przebiegał w Plauen. Po reorganizacji kompletny autobus turystyczny wyprodukowany będzie w Ankarze, a miejski w Starachowicach – tłumaczy nam Marta Stefańska, koordynator ds. komunikacji.

W Starachowicach można malować

Starachowice przestaną więc produkować szkielety autobusów turystycznych, ale w całości przejmą autobusy miejskie. Zmiany musiały dotknąć jedną z polskich fabryk. Starachowice „uratowały się” m.in. dzięki temu, że właśnie tam istnieje tzw. linia malowania kataforetycznego (podobna jest w Ankarze). Łatwiej jest więc właśnie tam zorganizować całą linię produkcyjną. W dodatku od 2007 r. Starachowice stanowią centrum kompetencyjne MAN w zakresie produkcji autobusów.

– Starachowice przekazując produkcję szkieletów Neoplanów do Ankary koncentrują się na produkcji kompletnych autobusów miejskich. Rozbudowana zostanie tam linia produkcyjna i powstanie centrum obsługi klientów. Co oznacza inwestycje na poziomie ok 40 milionów euro – wyjaśnia Stefańska. – Starachowice i Ankara zostaną między sobą połączone w ramach odpowiedniej koncepcji elastyczności, tak aby niektóre typy pojazdów mogły być budowane w obu lokalizacjach w celu zrównoważenia wahań rynkowych – dodaje.

Słaby popyt – likwidacja

– Koncentracja całej produkcji autobusów w Starachowicach stanowi reakcję firmy MAN na słaby popyt i niewykorzystane moce produkcyjne – mówił na spotkaniu z pracownikami prezes MAN Truck & Bus Anders Nielsen. – Wszyscy pracownicy dotknięci powyższymi zmianami mogą przejść do naszego zakładu w Starachowicach. Dla pracowników, którzy zdecydują się przenieść do Starachowic, przewidujemy atrakcyjne premie relokacyjne, gdyż potrzebujemy ich kompetencji – dodawał.

Nielsen zapewnił, że ci, którzy nie zdecydują się na przeprowadzkę, będą mogli szukać zatrudnienia w zakładach Volkswagen Pojazdy Użytkowe w okolicach Poznania. MAN częściowo należy do koncernu Volkswagena, który w Wielkopolsce ma trzy zakłady (dwa w Poznaniu i jeden w Swarzędzu), a kolejna fabryka do połowy 2016 r. powstanie w okolicach Wrześni.

Stefańska poinformowała, że trwają rozmowy między pracownikami a kierownictwem zakładu. Przed miesiącem szef „Solidarności” w Sadach Grzegorz Nowicki tłumaczył dziennikarzom, że o tym ilu pracowników Sadów zdecyduje się na przeprowadzkę, zdecydują warunki, jakie zostaną im zaproponowane, a przejście do pracy w zakładach Volkswagena wiąże się dla każdego z nich z normalnym procesem rekrutacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pabianice. Tabor MZK jest trochę młodszy

Komunikacja

Pabianice. Tabor MZK jest trochę młodszy

Kasper Fiszer 16 grudnia 2014

MAN: Nie warto oszczędzać na naprawach i częściach zamiennych

Prawo & Finanse

MAN: Nie warto oszczędzać na naprawach i częściach zamiennych

Paweł Rydzyński 18 listopada 2014

Starachowice: 40 mln euro na rozwój fabryki MAN-a

Komunikacja

Starachowice: 40 mln euro na rozwój fabryki MAN-a

Paweł Rydzyński 17 listopada 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS