Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2016-09-21 18:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
Premiera elektrycznego Mana w Hanowerze Fot. ms, transport-publiczny.pl
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
MAN w Hanowerze prezentuje swój pierwszy elektryczny autobus (zdjęcia)
Bez wątpienia hitem tegorocznych targów autobusowych IAA w Hanowerze jest elektryczny autobus MANa. Firma postanowiła zaskoczyć zupełnie zwiedzających targi dziennikarzy i od razu pokazała zeroemisyjny autobus przegubowy.

Przez lata MAN wstrzymywał się z produkcją autobusów elektrycznych. Nic w tym dziwnego – od lat, obok niemieckiego Mercedesa i szwedzkiej Scani i Volvo (ten jednak autobusy elektryczne w swojej ofercie posiada) – jest potentatem na rynku motorów dieslowskich do pojazdów użytkowych. Ale rynek autobusów w Europie idzie mocno w kierunku pojazdów na prąd i widać to na każdych kolejnych branżowych targach. Mało tego – to właśnie elektryczny Solaris dostał w tym roku zaszczytny tytuł Bus of the Year 2017 – czyli, kolokwialnie mówiąc, autobusowego Oskara.

Man postanowił kompletnie zaskoczyć zwiedzających i zaprezentował pojazd przegubowy, do tego 5 drzwiowy, z wnętrzem wykończonym z niezwykłym pietyzmem (musimy jednak pamiętać, że zazwyczaj tak wyglądają autobusy wystawiane na targach). Wiele elementów w pokazowym pojeździe zostało przeszklonych w taki sposób, aby można było oglądać elementy jego napędu.

Aparaturę elektryczną pojazdu umieszczono w taki sposób, aby nie ingerowała w przestrzeń pasażerską, toteż nie różni się on specjalnie od swojej spalinowej wersji. Dodatkowo, prezentowany pojazd wyposażono w pantograf, dzięki któremu może on pobierać prąd z napowietrznych stacji ładowania. To oczywiście będzie w przyszłości opcja dla ewentualnych zamawiających (nie skorzystały z niej m.in. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie, ale w Krakowie system jest testowany). Konkretnych parametrów dotyczących zasięgu pojazdu na razie nie zdradzono.

Już wiele miesięcy temu Man zapewniał, że pracuje nad autobusami zeroemisyjnymi. Przedstawiciele firmy zaznaczali jednak, że chcą oferować kompletne rozwiązania dla klientów, łącznie z ładowarkami i całą infrastrukturą diagnostyczną. Na razie przegubowy, elektryczny Man Lion's City jest intensywnie testowany, odwiedzi też pewnie nie jedne targi. Jak zapowiadają prezesi autobusowej dywizji Mana, seryjna produkcja autobusów na prąd ruszy przed 2020 rokiem.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
IAA 2016. Solaris z nagrodą, nową hybrydą i CNG

Mobilność

IAA 2016. Solaris z nagrodą, nową hybrydą i CNG

Jakub Dybalski 21 września 2016

Air China zainaugurowała loty do Pekinu. PLL LOT ma konkurencję

Komunikacja

Air China zainaugurowała loty do Pekinu. PLL LOT ma konkurencję

Justyna Urbaniak 21 września 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS