Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MAN przenosi się do Turcji. Co ze Starachowicami?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
MAN przenosi się do Turcji. Co ze Starachowicami?
fot. LosHawlos, lic. GNUNeoplan Skyliner
Koncern autobusowy MAN poinformował o planach przeniesienia produkcji autobusów turystycznych z niemieckiego Plauen do Ankary. Oznacza to kłopoty dla fabryki w Starachowicach, która produkuje szkielety takich pojazdów.

Od 2011 r. w Starachowicach produkowano konstrukcje autobusów turystycznych pod marką Neoplan, które następnie były montowane w Plauen. Pracownicy niemieckiej fabryki niedawno dowiedzieli się, że produkcja zostanie przeniesiona do Ankary. 420 osób dostało propozycję przeniesienia się do fabryki Volkswagena w Zwickau (właścicielem MAN–a jest właśnie Volkswagen). Za to w czwartek, jak informuje serwis wyborcza.biz, pracownicy w Starachowicach usłyszeli, że w ich fabryce produkcja turystycznych neoplanów zostanie zakończona najpóźniej w styczniu przyszłego roku.

Noeoplany produkowano w Starachowicach, bo tutaj istnieje linia tzw. malowania kataforetycznego. Taka sama jest jednak w Ankarze więc bezsensowne byłoby produkowanie szkieletów w Polsce i przewożenie ich do Turcji jeśli w Ankarze można robić obie te rzeczy. Tym bardziej, że w stolicy Turcji od jakiegoś czasu produkowane są też autobusy międzymiastowe pod marką MAN Lion Regio a także Neoplany Tourlinery. Serwis infobus.pl zaznacza, że rynek autobusów turystycznych w Europie mocno ucierpiał w wyniku kryzysu ekonomicznego, a ich największym odbiorcą na naszym kontynencie jest… Turcja. Produkowanie ich w Polsce i w Niemczech było więc nieopłacalne.

Co to oznacza dla fabryki w Starachowicach? Być może nic złego, bo 1,6 pracowników zapowiedziano, że zwolnień nie będzie. Fabryka wciąż produkuje konstrukcje do miejskich autobusów, których konstrukcję na całą Europę ulokowano właśnie w Polsce. W tym przypadku również Starachowice produkują szkielety, natomiast cała konstrukcja jest montowana w podpoznańskich Sadach.

Według wyborczej.biz w branży od jakiegoś czasu krążą plotki o możliwym przeniesieniu całej produkcji z Sadów do Starachowic. Piotr Głodzik, szef związku zawodowego pracowników MAN w Sadach pytany o to przez serwis przyznaje, że o plotkach słyszał, ale gdy spytał o to kierownictwo fabryki usłyszał, że nie ma na razie takiej decyzji.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 gazowych MAN-ów pojedzie do Starachowic. Umowa podpisana

Komunikacja

MAN: Diesel to nadal najprostszy sposób na odmłodzenie floty

Komunikacja

Wilno zyskało 50 autobusów gazowych ze Starachowic

Komunikacja

Zobacz również:

20 gazowych MAN-ów pojedzie do Starachowic. Umowa podpisana

Komunikacja

MAN: Diesel to nadal najprostszy sposób na odmłodzenie floty

Komunikacja

Wilno zyskało 50 autobusów gazowych ze Starachowic

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5