Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MAN przenosi się do Turcji. Co ze Starachowicami?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-05-23 10:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MAN przenosi się do Turcji. Co ze Starachowicami?
Neoplan Skylinerfot. LosHawlos, lic. GNU
Koncern autobusowy MAN poinformował o planach przeniesienia produkcji autobusów turystycznych z niemieckiego Plauen do Ankary. Oznacza to kłopoty dla fabryki w Starachowicach, która produkuje szkielety takich pojazdów.

Od 2011 r. w Starachowicach produkowano konstrukcje autobusów turystycznych pod marką Neoplan, które następnie były montowane w Plauen. Pracownicy niemieckiej fabryki niedawno dowiedzieli się, że produkcja zostanie przeniesiona do Ankary. 420 osób dostało propozycję przeniesienia się do fabryki Volkswagena w Zwickau (właścicielem MAN–a jest właśnie Volkswagen). Za to w czwartek, jak informuje serwis wyborcza.biz, pracownicy w Starachowicach usłyszeli, że w ich fabryce produkcja turystycznych neoplanów zostanie zakończona najpóźniej w styczniu przyszłego roku.

Noeoplany produkowano w Starachowicach, bo tutaj istnieje linia tzw. malowania kataforetycznego. Taka sama jest jednak w Ankarze więc bezsensowne byłoby produkowanie szkieletów w Polsce i przewożenie ich do Turcji jeśli w Ankarze można robić obie te rzeczy. Tym bardziej, że w stolicy Turcji od jakiegoś czasu produkowane są też autobusy międzymiastowe pod marką MAN Lion Regio a także Neoplany Tourlinery. Serwis infobus.pl zaznacza, że rynek autobusów turystycznych w Europie mocno ucierpiał w wyniku kryzysu ekonomicznego, a ich największym odbiorcą na naszym kontynencie jest… Turcja. Produkowanie ich w Polsce i w Niemczech było więc nieopłacalne.

Co to oznacza dla fabryki w Starachowicach? Być może nic złego, bo 1,6 pracowników zapowiedziano, że zwolnień nie będzie. Fabryka wciąż produkuje konstrukcje do miejskich autobusów, których konstrukcję na całą Europę ulokowano właśnie w Polsce. W tym przypadku również Starachowice produkują szkielety, natomiast cała konstrukcja jest montowana w podpoznańskich Sadach.

Według wyborczej.biz w branży od jakiegoś czasu krążą plotki o możliwym przeniesieniu całej produkcji z Sadów do Starachowic. Piotr Głodzik, szef związku zawodowego pracowników MAN w Sadach pytany o to przez serwis przyznaje, że o plotkach słyszał, ale gdy spytał o to kierownictwo fabryki usłyszał, że nie ma na razie takiej decyzji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Częstochowa. MZDiT woli wyburzać niż zmieniać trasy autobusów

Komunikacja

Częstochowa. MZDiT woli wyburzać niż zmieniać trasy autobusów

Dominik Wójcik 18 sierpnia 2014

Częstochowa. Jak poprawić komunikację w alei NMP

Komunikacja

Częstochowa. Jak poprawić komunikację w alei NMP

Dominik Wójcik 06 sierpnia 2014

Wizyta w fabryce MAN. Trzy tygodnie na autobus

Komunikacja

Wizyta w fabryce MAN. Trzy tygodnie na autobus

Jakub Dybalski 19 czerwca 2014

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS