Lwowskie przedsiębiorstwo komunikacyjne LvivElektroTrans, korzystając z pożyczki udzielonej przez EBOR, ogłosiło przetarg na pięć trójczłonowych tramwajów z opcją na dwa kolejne. Miasto, dzięki środkom zewnętrznym, realizuje też blisko 12-kilometrową trasę do dzielnicy na południu miasta.
Lwowskie przedsiębiorstwo komunikacji elektrycznej LvivElektroTrans ogłosiło przetarg na zakup pięciu nowych trzyczłonowych tramwajów z opcją na dwa kolejne (w zależności od możliwości budżetowych). W pełni niskopodłogowe pojazdy mają być oczywiście dostosowane do wąskiego rozstawu szyn we Lwowie (1000 mm). Szerokość określono na 2,3 m, a długość na 19-25 metrów. Minimalna pojemność wynieść ma 160 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących oraz jedno miejsce dla pasażera na wózku. Czas dostawy określono na 7,5 miesiąca po dokonaniu przedpłaty.
Ustalono kilka warunków brzegowych – m.in. roczny obrót o równowartości 7,5 mln euro oraz odpowiednie doświadczenie. Dostawca musi wykazać się co najmniej trzema kontraktami o wartości łącznej 5 mln euro na dostawę pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje), włączając w to co najmniej dwie umowy na tramwaje podobne do zamawianych teraz przez Lwów.
Oferty będą składane w dwóch etapach. Pierwszy dotyczy technicznych aspektów, bez odniesienia do ceny. Zainteresowane firmy mogą złożyć wstępną ofertę wraz z propozycjami ewentualnych odstępstw względem warunków przetargu wraz z ich uzasadnieniem. Termin składania ofert w tym etapie mija 10 lipca. Po ocenie złożonych propozycji i warunków wykonawcy spełniający ogólne warunki przetargu zostaną zaproszeni do drugiego etapu, który zawierać będzie uszczegółowioną – i ewentualnie uzupełnioną po pierwszym etapie – listę warunków. Złożona oferta musi zawierać też wadium o wartości 75 tys. euro.
Zakup będzie finansowany z pożyczki Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Dzięki środkom pomocowym Lwów wznowił też, rozpoczętą w latach 80., budowę 11,5-kilometrowej
linii tramwajowej do osiedla Sychów, zamieszkiwanego przez 100 tys. osób. Prace potrwają do końca 2015 r.
Po Lwowie jeżdżą tylko dwa nowe tramwaje – dostarczone
przez lokalną firmę Electrontrans. Wcześniej flotę zasilały pojazdy używane z Niemiec.