Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Lublin. Przygotowania pod rower miejski. Pasy rowerowe na 14 ulicach

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-09-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Lublin. Przygotowania pod rower miejski. Pasy rowerowe na 14 ulicach
fot. Anaraga, CC BY SA 2.0pasy rowerowe
Ostatnie tygodnie upływają w Lublinie pod znakiem dużych zmian w zakresie organizacji ruchu rowerów i samochodów. Budowane są nowe drogi dla cyklistów, a na kilkunastu ulicach wyznaczono pasy rowerowe. Stolica lubelskiego stanie się polskim liderem, jeśl chodzi o ich długość (nie uwzględniając kontrapasów).

Pasy rowerowe stanowią jedną z metod organizacji ruchu samochodów i rowerów, polegającą na tzw. separacji optycznej. Za pomocą znaków poziomych przy krawędzi jezdni wydziela się przestrzeń, z której korzystać mogą jedynie cykliści. Przewaga pasów nad wydzielonymi drogami rowerowymi polega głównie na polepszeniu widoczności (rowerzysta na jezdni jest łatwiej dostrzegalny niż rowerzysta poza jednią).
kilometr kontrapasów) i Gdańsk (4 km pasów i aż 26 km kontrapasów oraz ulic z kontraruchem).

Wszystko wskazuje na to, że sytuacja ulegnie zmianie. W stolicy lubelskiego zachodzą duże zmiany. Od kilku tygodni trwa intensywna budowa dróg rowerowych przy 5 ulicach; dodatkowo aż przy 12 ulicach (i to w przeciągu tygodnia) wyznaczono pasy rowerowe. Ich łączna długość to ok. 17,5 km. A to jeszcze nie koniec – do końca roku liczba ulic z wyznaczonymi pasami ma wzrosnąć do 16.

Stolica lubelskiego niemal z dnia na dzień stała się liderem, jeśli chodzi o długość pasów dla rowerzystów wydzielonych z jezdni (nie uwzględniając kontrapasów na ulicach jednokierunkowych). Ich docelowa długość, która do końca roku ma sięgnąć ponad 20 km, zapewni Lublinowi pierwsze miejsce. Łącznie w roku 2014 w Lublinie przybędzie ok. 30 km infrastruktury rowerowej.

Lublin gotowy na wypożyczalnię

Budowa nowych dróg rowerowych oraz wymalowanie to przygotowania przed startem miejskiej, bezobsługowej wypożyczalni rowerów. W wielu punktach Lublina trwa właśnie montaż terminali oraz infrastruktury służącej do parkowania publicznych jednośladów. Oficjalne otwarcie systemu składającego się z 40 stacji dokujących i 400 jednośladów uległo wprawdzie przesunięciu, jednak wszystko wskazuje na to, że wszystkie prace zostaną zakończone przed 30 września.

- Bezobsługowa wypożyczalnia oraz infrastruktura rowerowa powstały w ramach jednego projektu finansowanego ze środków unijnych – Europejskiej Stolicy Turystyki Rowerowej w Lublinie – komentuje Michał Przepiórka pełniący funkcję lubelskiego oficera rowerowego. – Znaczny przyrost liczby rowerzystów wywołany uruchomieniem sieci wypożyczalni okazał się w innych polskich miejscowościach problemem, gdyż okazało się, że brakuje odpowiedniej infrastruktury. Dlatego postanowiliśmy zawczasu się przygotować, polepszając warunki jazdy rowerem w mieście – dodaje.

Lublin bardziej rowerowy

Dzięki projektowi ESTR stolica lubelskiego stanie się miejscem przyjaźniejszym rowerzystom. Bezobsługowa wypożyczalnia przyczyni się do zwiększenia liczby mieszkańców wykorzystujących jednoślady do dojazdów do pracy lub szkół. Nowa infrastruktura polepszy zaś spójność istniejącej sieci tras, poprawiając dodatkowo skomunikowanie z centrum miasta. Wcześniej było ono zdecydowanie zbyt słabe; po zmianach dogodny dostęp rowerem do śródmieścia zyska znaczna część mieszkańców Lublina.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem

Mobilność

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem

Roman Czubiński 27 lipca 2020

Łódź: Konflikt o pasy rowerowe na Bałutach

Przestrzeń

Łódź: Konflikt o pasy rowerowe na Bałutach

Roman Czubiński 16 września 2016

Łódź. Opóźniony przetarg na pasy rowerowe

Przestrzeń

Łódź. Opóźniony przetarg na pasy rowerowe

Roman Czubiński 19 sierpnia 2016

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem

Mobilność

Łódź: Pasy dla rowerów wyznaczone z kilkuletnim opóźnieniem

Roman Czubiński 27 lipca 2020

Łódź: Konflikt o pasy rowerowe na Bałutach

Przestrzeń

Łódź: Konflikt o pasy rowerowe na Bałutach

Roman Czubiński 16 września 2016

Łódź. Opóźniony przetarg na pasy rowerowe

Przestrzeń

Łódź. Opóźniony przetarg na pasy rowerowe

Roman Czubiński 19 sierpnia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5