Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin. Projekt dworca połączeniem dwóch pomysłów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ostateczna wersja dworca metropolitalnego w Lublinie, który w jednej części miasta skupi komunikację kolejową i autobusową, po konsultacjach z mieszkańcami powstała z połączenia dwóch koncepcji. Cały plac Dworcowy zamieni się w deptak, a w ramach inwestycji powstanie nowoczesny budynek dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym.

W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa.

Nowy wygląd po rewitalizacji otrzyma również plac Dworcowy, który po całkowitym usunięciu ruchu kołowego stanie się ozdobnym deptakiem połączonym wizualnie oraz funkcyjnie z głównym wejściem do dworca kolejowego. W rejonie dworca zostanie wybudowany również układ nowych dróg, które usprawnią ruch i komunikację nowego Dworca Metropolitalnego oraz samego centrum Lublina m.in. terenów ekspozycyjnych Targów Lublin. Zostanie również wybudowany nowy budynek dworca autobusowego wraz z peronami, który będzie mógł sprawnie obsługiwać autobusy komunikacji miejskiej oraz pozamiejskiej, jak również dalekobieżnej.

– To kolejna kluczowa inwestycja dla estetycznego zagospodarowania przestrzeni Lublina. Zdegradowany obszar zyska zupełnie nowe oblicze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania mieszkańców zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę. Trzeba także pamiętać, że to inwestycja, która będzie służyła całemu regionowi, doskonale wpisująca się w metropolitalny charakter Lublina jako stolicy regionu – mówi prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

Najważniejsze zmiany wprowadzone po konsultacjach społecznych:
– dokonano integracji przykrycia budynków usługowego i administracyjnego z zadaszeniem peronów;
– w rejonie dworca autobusowego ul. Gazowa została odcięta od dworca i obecnie stanowi jednojezdniową dwupasmową drogę „bez wylotu” zakończoną placem manewrowym;
– ul. Młyńska poszerzona do 3 pasów ruchu przebiega w swoim istniejącym śladzie;
– wewnętrzny układ drogowy dworca został dostosowany do zmian na ulicach Gazowej i Młyńskiej - w obu drogach zostały wyprowadzone jednokierunkowe wjazdy i wyjazdy z terenu dworca, zmianie uległa liczba miejsc peronowych i postojowych;
– dworzec będzie się składał z 43 peronów komunikacji zamiejskiej oraz jednego podwójnego peronu przyjazdowego;
– na terenie obiektu będzie 8 miejsc parkingowych oraz miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych komunikacji miejskiej
– komunikacja miejska otrzyma 4 miejsca postojowe;
– wyspa centralna na rondzie Sportowców będzie miała średnicę 40 metrów, a pasy zostaną oddzielone separatorami tworząc rondo turbinowe;
– ul. Dworcowa została zawężona do 7 m., będzie miała nawierzchnię z ozdobnej kostki betonowej korespondującej z nawierzchnią placu;
– parking podziemny, zlokalizowany pod peronami odjazdowymi i pod placem dworcowym, pomieści 224 auta i 8 taksówek;
– ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których ruch pieszy ma pierwszeństwo nad ruchem kołowym, wyposażone w zieleńce oraz obiekty małej architektury;
– zajezdnia autobusowa powstanie przy ul. Krochmalnej, będzie miała dwie jednokierunkowe jezdnie, które po obu stronach wyposażone będą w miejsca postojowe dla busów oraz autobusów, dla busów - 64 miejsca, dla autobusów - 60 miejsc;
– nowo projektowany łącznik od ronda przed Targami do ul. Lubelskiego Lipca ’80 został przesunięty na wschód - dzięki temu budowa dworca metropolitalnego nie będzie kolidowała rewitalizacją Parku Ludowego. Łącznik ten będzie umożliwiał wyłączanie się z ruchu z ul. Lubelskiego Lipca’80 i zjazd na teren Targów; nie będzie możliwości wjazdu z terenów Targów Lublin na ul. Lubelskiego Lipca ’80, w zamian zaprojektowano wzmocnienie nawierzchni istniejącej ulicy J. Piłsudskiego na odcinku Targi Lublin / Lubelskiego Lipca’80.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

Przestrzeń

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

inf. pras 31 grudnia 2020

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

Przestrzeń

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

jd/inf. pras. 12 sierpnia 2019

Lublin. Dworzec Metropolitalny walczy o architektoniczną nagrodę

Przestrzeń

CBA: Przetarg na dworzec w Olsztynie był ustawiony. Są zatrzymania

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę przebudowy dworca w Żarowie

Przestrzeń

Zobacz również:

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

Przestrzeń

Dworzec Siemiatycze otwarty po przebudowie

inf. pras 31 grudnia 2020

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

Przestrzeń

Olsztyn. Jest umowa na projekt Dworca Głównego

jd/inf. pras. 12 sierpnia 2019

Lublin. Dworzec Metropolitalny walczy o architektoniczną nagrodę

Przestrzeń

CBA: Przetarg na dworzec w Olsztynie był ustawiony. Są zatrzymania

Przestrzeń

Wybrano wykonawcę przebudowy dworca w Żarowie

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5