PKS Zielona Góra jest jednym z trzech operatorów wykonujących przewozy na zlecenie ZTM w Lublinie. Wczoraj w wyniku kontroli policji i Inspekcji Transportu Drogowego, na miasto wyjechało zaledwie 6 autobusów na 18. ZTM wzywa przewoźnika do niezwłocznego rozpoczęcia realizacji kursów i grozi wypowiedzeniem umowy.
Przewoźnik PKS Zielona Góra jest jednym z trzech operatorów wykonujących przewozy na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. Obsługuje on 18 rozkładów w dzień powszedni, do których potrzebuje 8 standardowych autobusów oraz 10 przegubowych. Linie, na których wykonuje kursy to: 2, 3, 10, 15, 17, 18, 22, 40, 42, 44, 79, 85. Już od dawna lublinianie skarżą się, że jakość i komfort pojazdów, którymi PKS Zielona Góra świadczy swoje usługi, są na fatalnym poziomie. Dzisiaj być może wszystko się jednak zmieni.
– Od wczorajszego poranka nasze służby, odnotowały znaczne zaniechania kursów obsługiwanych przez operatora prywatnego PKS Zielona Góra – informuje Justyna Góźdź, inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami w Zarządzie Transportu Miejskiego w Lublinie. Taki stan rzeczy jest wynikiem kontroli, jaki przeprowadziła lubelska policja wraz z Inspekcją Transportu Miejskiego. – Dokonaliśmy jej, bo dotarły do nas sygnały, że przewoźnik realizuje kursy pojazdami niesprawnymi technicznie – wyjaśnia Renata Laszczka-Rusek, rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie.
Służby w weekend skontrolowały 8 autobusów, a w poniedziałek kolejne 2. – Połowie skontrolowanym pojazdom odebraliśmy dowody rejestracyjne – dodaje rzecznik. Przyczyną był wyciek oleju oraz awaria układu kierowniczego. Potwierdziła się też niesprawność hamulców. Służby wykryły również nieprawidłowości w oponach i jej bieżnikach.
Jak informuje ZTM Lublin, z powodu problemów ze stanem technicznym pojazdów, na 322 kursy obsługiwane przez PKS ZG nie zostało wykonanych 183. – Rozkłady były wczoraj realizowane jedynie 6 autobusami. Dzisiaj (08.03.) przewoźnik realizuje kursy 12 pojazdami z 18, co również skutkuje brakiem realizacji kursów na znacznej części linii – mówi Justyna Góźdź.
W związku z zaistniałą sytuacją w ZTM w Lublinie powołano zespół, którego zadaniem jest przygotowanie scenariuszy w celu zapewnienia ciągłości obsługi komunikacyjnej. – Jednocześnie wezwaliśmy też przewoźnika do niezwłocznego rozpoczęcia realizacji kursów – zaznacza Góźdź. Jeżeli ten jednak nie wywiąże się z warunków umowy, czekają go przykre konsekwencje. – Najprawdopodobniej będziemy zmuszeni wypowiedzieć kontrakt PKS Zielona Góra. Ostateczne decyzje w tym zakresie zostaną podjęte jeszcze dzisiaj – dodaje urzędniczka z ZTM Lublin.
Lubelski organizator przewozów prowadzi również rozmowy z miejskim przewoźnikiem MPK Lublin oraz z Irex–1, innym prywatnym operatorem, w celu zabezpieczenia potrzeb przewozowych przez najbliższych kilka dni. – Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że będzie to wymagało czasu na wdrożenie. A jednocześnie będziemy myśleć o zleceniu przewozów „z wolnej ręki”, na co pozwala nam prawo – informuje Justyna Góźdź.
[AKTUALIZACJA] Po godz. 15:00 władze miasta poinformowały o rozwiązaniu umowy z PKS Zielona Góra.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.