Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozpisał postępowanie na dostarczenie 20 elektrobusów wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Cała umowa ma zostać zrealizowana do połowy września 2020 r.
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił przetarg na dostawy 20 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Zamawiający wymaga pojazdów fabrycznie nowych, klasy maxi. W skład zamówienia dochodzi też dostawa 11 sztuk ładowarek małej mocy (w tym 9 szt. ładowarek dwustanowiskowych o mocy większej lub równej 80 kW (2 x 40 kW) i 2 sztuki ładowarek mobilnych o mocy większej lub równej 40 kW). Wykonawca ma też dostarczyć i uruchomić na pętli Choiny jeden punkt ładowania, w skład którego wchodzą m.in. 4 sztuki ładowarek dużej mocy (ok. 450 kW) umożliwiających ładowanie autobusów EV poprzez złącze pantografowe lub wtyczkę.
Długość autobusu określono na 11,5-12,5 m. Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2. Pojazdy powinny pomieścić co najmniej 70 miejsc siedzących, w tym 27 na miejscach siedzących. Pojazdy powinny być wyposażone w klimatyzację, kasowniki, system informacji pasażerskiej, zliczania pasażerów, nagłośnienie, biletomat na monety i karty. Przewidziano też trzy podwójne porty USB.
Wymagany jest jeden centralny silnik zabudowany przed osią napędową napędzający most napędowy lub dwa silniki trakcyjne zabudowane w osi napędowej, z których każdy napędza jedno koło. Całkowita moc silnika bądź silników wynosić ma co najmniej 150 kW. Źródłem energii do napędu trakcyjnego muszą być baterie litowo-jonowe,. Dzienny przebieg autobus określono na 300 km przy długości pokonywanej pomiędzy kolejnymi doładowaniami w wysokości 40 km.
W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej osiem autobusów elektrycznych lub dostaw osiem trolejbusów wyposażonych w autonomiczny układ jazdy zasilany z baterii litowo-jonowych. Wykonawcy muszą wykazać się też doświadczeniem w kwestii co najmniej dwóch ładowarek o mocy nie mniejszej niż 150 kW każda do autobusów elektrycznych łączących się z ładowanym autobusem za pomocą łącza pantografowego.
Termin składania ofert mija 21 czerwca. O wyborze zadecydują cena (60%), gwarancja (25), warunki techniczne (10%) oraz ekologia (5%). Pod uwagę będą brane gwarancja na cały pojazd bez limitu kilometrów, baterie trakcyjne, elektryczny układ napędowy, silnik trakcyjny. W przypadku oceny technicznej ocenie podlegają pojemność energetyczną baterii trakcyjnych oraz całkowita liczba miejsc pasażerskich.
Pierwsze pięć pojazdów ma zostać dostarczone do 18 października 2019 r. Dostawy autobusów zakończa się w połowie września 2020 r. Ładowarki mają zostać natomiast dostarczone do 18 października 2019 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.