Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Lublin chce inwestować w rozwiązania komunikacyjne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-02-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Lublin chce inwestować w rozwiązania komunikacyjne
Fot. Szater
Zgodnie ze wstępnymi ustaleniami, Polska otrzyma 303 mld zł z Unii Europejskiej w ramach funduszy spójności w latach 2014-2020. Lublin już posiada listę inwestycji, które chciałby wykonać z wykorzystaniem unijnych środków z przyszłej perspektywy UE.

- Przygotowując się do nowego okresu programowania, jako priorytet traktujemy rozwiązania komunikacyjne. Jednym z najważniejszych elementów poprawy dostępności komunikacyjnej Lublina jest stworzenie Zintegrowanego Intermodalnego Dworca integrującego PKP, PKS i komunikację miejską - mówi portalowi "rynekinfrastruktury.pl" Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

- W dalszym ciągu zamierzamy inwestować w rozbudowę układu drogowego i usprawnienia komunikacji wewnątrz miasta. Środki pochodzące z Unii Europejskiej chcielibyśmy przeznaczyć m.in. na dokończenie wewnętrznej obwodnicy miasta, budowę przedłużenia ulic Bohaterów Monte Cassino i Głębokiej do węzła Sławin, który jest częścią drogi dojazdowej do obwodnicy, przebudowę ulicy Poligonowej w kierunku węzła drogowego Jakubowice - wylicza prezydent Żuk.

Domknięcie wewnętrznej obwodnicy Lublina będzie polegać na wybudowaniu przedłużenia ulicy Krańcowej do Wrotkowskiej. Nowy odcinek śródmiejskiej obwodnicy będzie miał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdej i będzie on miał długość 700-800 m. Koszt realizacji tego przedsięwzięcia jest szacowany na 30-40 mln zł i już w tym roku Lublin chce ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej tego fragmentu wewnętrznej obwodnicy.

Lublin chce także zbudować drogi, które nie tylko usprawnią komunikację wewnątrz miasta, ale i wyjazd w kierunku miast wojewódzkich Polski Wschodniej i Warszawy. Przebudowana zostanie ulica Poligonowa wraz z przebudową ulicy gen. Ducha i skrzyżowania z ulicą Sikorskiego. Kolejnym zadaniem będzie przebudowa ulicy Sowińskiego ze skrzyżowaniem z alejami Racławickimi z budową tunelu oraz przebudowa skrzyżowania z ulicą Głęboką, gdzie ma powstać estakada.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

Prawo & Finanse

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

inf. pras. 25 czerwca 2023

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

Prawo & Finanse

Na co 4,4 mld zł z Instrumentu „Łącząc Europę”?

inf. pras. 25 czerwca 2023

Tramwaje we Wrocławiu, GZM i Krakowie z dofinansowaniem unijnym

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5