Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Lotnisko w Świdniku, czyli rzecz o elastycznym podejściu

Dalej Wstecz
Autor:

Paweł Rydzyński

Data publikacji:
2014-04-24 10:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lotnisko w Świdniku, czyli rzecz o elastycznym podejściu
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
– Przypadek lotniska w Świdniku każe pochylić się nad problemem małej elastyczności konstruowania rozkładów przez PKP PLK – uważa Paweł Rydzyński, dziennikarz „Rynku Kolejowego”.

Opublikowaliśmy niedawno artykuł informujący, iż pociągi łączące Lublin z lotniskiem w Świdniku wożą powietrze. Przedstawiciele Przewozów Regionalnych tłumaczyli, że może to być w dużej mierze spowodowane koniecznością zamawiania rozkładu z co najmniej 40-dniowym wyprzedzeniem, gdyż tak stanowi regulamin PKP PLK. Dzieje się to w sytuacji, kiedy przewoźnicy lotniczy zmieniają swój rozkład w sposób znacznie bardziej elastyczny, w efekcie czego rozkłady pociągów mogą stawać się kompletnie nieprzystosowane do rozkładów samolotów.

Stacja Lublin jest obecnie przebudowywana, co powoduje ograniczenie jej przepustowości (wyłączone z użytkowania są niektóre krawędzie peronowe). Postulat, który padnie w dalszej części artykułu, nie jest zatem „do natychmiastowej realizacji”. Ale w momencie gdy modernizacja stacji Lublin już się zakończy, powinien już stać się zasadny.

Linia na lotnisko w Świdniku jest specyficzna. Pociągi te służą niemal wyłącznie dojazdom do i z lotniska (udział w obsłudze innych podróżnych jest marginalny, co doskonale obrazują statystyki przewozów). Dlatego też – teoretycznie – nie powinno stanowić problemu bardziej elastyczne podchodzenie do zasad przydzielania tras pociągów i, w efekcie, dokonywania tych zmian na bieżąco wraz ze zmianami godzin odlotów i przylotów.

Cały felieton


Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pomorze: Modelowa współpraca pociągów z autobusami w Tczewie

Komunikacja

Pomorze: Modelowa współpraca pociągów z autobusami w Tczewie

Paweł Rydzyński 15 kwietnia 2014

Lubelskie: Puste pociągi na lotnisko

Komunikacja

Lubelskie: Puste pociągi na lotnisko

Rafał Jasiński 12 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS