Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Londyn zaprojektował sobie pociąg metra

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
10-10-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Londyn zaprojektował sobie pociąg metra
mat. prasowe
Władze Londynu i tamtejszego metra zaprezentowały projekt zupełnie nowego pociągu metra. Składy nowej generacji na początku przyszłej dekady zastąpią wysłużony tabor eksploatowany na czterech głębokich liniach. Z uwagi na specyfikę tuneli zachowają one swój specyficzny zaokrąglony kształt. Producenta poznamy w 2016 r.

Londyńskie Metro przechodzi teraz szeroko zakrojony program modernizacji. Z uwagi na skalę sieci inwestycje i projekty rozłożone są w czasie, a wiele przedsięwzięć planowanych jest z dużym wyprzedzeniem. Tak jest z projektem modernizacji taboru. W ostatnich latach wymieniono tabor na liniach płytkich i naziemnych (tabor typu S firmy Bombardier), który przyniósł sporą rewolucję, oferując jednoprzestrzenność i zastępując, w niektórych przypadkach, nawet 50-letnie pociągi. Teraz przyszła pora na linie głębokie. Metro planuje zakupić 250 nowych pociągów.

Władze miasta i metra zaprezentowały właśnie projekt „nowego metra dla Londynu”. Pociągi będą jednoprzestrzenne, z poprawioną dostępnością dla pasażerów, szerszymi drzwiami oraz systemami schładzania przestrzeni pasażerskiej. Londyńskie Metro współpracowało ze specjalistami z PriestmanGoode przy opracowywaniu projektu pociągów – wagony mają się charakteryzować funkcjonalnością, atrakcyjnym wnętrzem, nawiązującym do dziedzictwa londyńskiego metra, które ostatnio obchodziło 150-lecie. Składy zachowują swój charakterystyczny, zaokrąglony kształt, wynikający z profili tuneli na liniach głębokich.


mat. prasowe

Nowe pociągi będą wdrażane do ruchu na początku przyszłej dekady. W pierwszej kolejności – w 2022 r. – na ważnej i obleganej linii Piccadilly (100 składów), na której kursują pociągi zbudowane w latach 1972-75. Następnie trafią na linie Bakerloo (40 składów), Central (100 składów) i Waterloo & City (10 składów). Wraz ze zmodernizowanymi systemami sterowania ruchem pozwolą zapewnić większą podaż – od 25% na linii Central i Bakerloo do nawet 60% na linii Piccadilly, na której pociągi będą mogły przewieźć nawet 19 tys. pasażerów więcej w ciągu godziny. Nowe składy mają służyć przez kolejne 40 lat. W początkowym okresie mają kursować z maszynistami, ale projekt umożliwia wymontowanie kabin i ruch automatyczny.

– Te innowacyjne, przyciągające oko i lśniące składy będą kluczowym elementem dalszej modernizacji metra londyńskiego. Pozwolą przewieźć więcej pasażerów – wygodniej, niezawodniej i bardziej stylowo niż kiedykolwiek. „Nowe metro” jest znaczącym krokiem w zapewnianiu londyńczykom i gościom naszego miasta dostępnego i nowoczesnego transportu, którego oczekują i na który już teraz zasłużyli. Te piękne składy z systemami schładzania reprezentują to, co najlepsze, jeżeli chodzi o brytyjskie innowacyjność i design – powiedział Boris Johnson, mer Londynu. Włodarz miasta jest szczególnie dumny z wprowadzenia klimatyzacji. Jednym z mankamentów metra londyńskiego są wysokie temperatury i słaba wentylacja – do tej pory, z uwagi na mały profil tuneli, nie było miejsca na montaż klimatyzacji w pociągach. W projekcie nowych składów urządzenia udało się zmieścić pod podłogą.

Na krótkiej liście potencjalnych producentów tych pociągów znajdują się firmy Alstom, Siemens, Hitachi, CAF i Bombardier. Zaproszenie do złożenia oferty mają zostać wysłane na początku 2015 r., a umowa zostanie podpisana w 2016 r. Szacunkowa wartość zamówienia mieści się między 1 mld funtów a nawet kwotą 2,5 mld funtów.


mat. prasowe


mat. prasowe


mat. prasowe


mat. prasowe


mat. prasowe


mat. prasowe


mat. prasowe

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Komunikacja

Metro, co rozwoziło pocztę

Przestrzeń

Metro, co rozwoziło pocztę

Witold Urbanowicz 12 listopada 2016

Zobacz również:

Londyn najbardziej przyjaznym miastem dla zwierząt w komunikacji

Komunikacja

Metro, co rozwoziło pocztę

Przestrzeń

Metro, co rozwoziło pocztę

Witold Urbanowicz 12 listopada 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5