Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Londyn. Strefa płatnego wjazdu zostanie zlikwidowana?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-01-22 08:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn. Strefa płatnego wjazdu zostanie zlikwidowana?
CCZ w Londyniefot. Mariordo (Mario Roberto Duran Ortiz), lic . CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Komitet ds. Transportu przy londyńskiej radzie miasta zaproponował głębokie zmiany w funkcjonowaniu tamtejszej strefy płatnego wjazdu (Congestion Charge Zone, CCZ). Dziś płaci się za wjazd 11,5 funta. W przyszłości kierowcy mają płacić zróżnicowane stawki w zależności od pory dnia, gdy wjeżdżają do strefy i od tego ile czasu w niej spędzą.

Londyńska CCZ nie jest pierwszą, ale zdecydowanie najbardziej znaną strefą płatnego wjazdu na świecie. Utworzona w 2003 r. obejmuje znaczną część centrum Londynu. Za wjazd do niej między 7. rano a 6. po południu kierowcy płacą 11,5 funta. Opłaty są pobierane dzięki systemowi kamer, które identyfikują rejestracje wjeżdżających samochodów.

Utworzenie strefy miało na celu ograniczenie ruchu samochodowego w centralnym Londynie i częściowo spełniło swoją rolę. Ale od kilku lat Londyn i tak jest zakorkowany. W raporcie wskazano, że od 2012 r. wartość czasu traconego przez londyńczyków w korkach wzrosła o 30 proc. i wynosi 5,5 mld funtów rocznie.

Według komitetu zastąpienie prostej opłaty systemem opartym na nowoczesnych technologiach, który uzależni opłatę od tego jak dużo, kiedy i gdzie jeżdżą samochody, to zdecydowanie lepszy sposób na walkę z korkami. Poza tym będzie sprawiedliwiej, jeśli wyższymi kosztami obciąży się tych, którzy więcej jeżdżą.

W raporcie zawarto też wyniki ankiety przeprowadzonej na grupie tysiąca respondentów. Mniej więcej połowa z nich uznała, że takie podejście do sprawy będzie skuteczniejsze w zwalczaniu korków. Przeciwne było 30 proc. respondentów.

Zmiany miałby uderzyć głównie w samochody używane do przewozu osób i używane w uberopodobnych przejazdach, których w Londynie jest z roku na rok dużo więcej. To właśnie one są „obwiniane” za rosnący problem korków w mieście.

Za drugie źródło korków uznaje się kurierów dostarczających pocztę w godzinach pracy. Autorzy raportu proponują by zakazać, lub znacząco ograniczyć ten rodzaj działalności w godzinach szczytu, za to zachęcać do realizowania tego typu usług w nocy.

– Potrzebujemy radykalnej zmiany w kwestii korków na londyńskich drogach. To problem z powodu którego miasto traci pieniądze, a mieszkańcy tracą zdrowie – stwierdziła Caroline Pidgeon, radna z ramienia Liberalnych Demokratów i członkini komitetu.

Śledź autora na twitterze - @jakubdybalskiTP



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Zakopane. 5 zł za wjazd do miasta?

Prawo & Finanse

Zakopane. 5 zł za wjazd do miasta?

Katarzyna Paluch 20 października 2016

Sztokholm. Kierowcy płacą za jeżdżenie po mieście i lubią to

Prawo & Finanse

Sztokholm. Kierowcy płacą za jeżdżenie po mieście i lubią to

Jakub Dybalski 15 sierpnia 2016

Sztokholm. Kierowcy zapłacą rowerzystom?

Mobilność

Sztokholm. Kierowcy zapłacą rowerzystom?

Jakub Dybalski 27 grudnia 2015

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS