Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Londyn rezygnuje z odnowionych piętrusów. Są za drogie

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-01-04 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Londyn rezygnuje z odnowionych piętrusów. Są za drogie
nowe piętrusy w Londyniefot. 0x010C, lic. CC 4.0 Międzynarodowa
W planie finansowym dla Transport for London potwierdzono wcześniejsze zapowiedzi burmistrza Londynu Sadiqa Khana. Brytyjska stolica rezygnuje z zakupów nowych double–deckerów, przeprojektowanych przed kilkoma laty. Czerwone, piętrowe autobusy, które stanowią klasyczny element pejzażu Londynu, nie znikną z ulic. Miasto będzie modernizować już jeżdżące.

Oszczędności są o tyle konieczne, że mają pomóc załatać stratę powstałą przez obiecane przez Khana czteroletnie „zamrożenie” cen biletów. Tyle że dotykają jednego z głośnych pomysłów poprzedniego burmistrza Londynu Borisa Johnsona, który niecałą dekadę temu zapowiedział przeprojektowanie najbardziej charakterystycznych brytyjskich autobusów.

Chodziło o to, że niespecjalnie zmieniane od kilku dekad routemastery były niewygodne i kompletnie nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych. Nowe pojazdy, rzecz jasna ściśle związane wyglądem z zastępowanymi „piętrusami” zaprojektowało w 2010 r. studio Thomasa Hetherwicka. W 2012 miasto kupiło 600 takich autobusów, dwa lata później kolejne 200. Każdy kosztował ok. 350 tys. funtów, później cena nieznacznie spadła.

Autobusy początkowo spodobały się londyńczykom. Potem jednak okazało się, że na piętrze pojazdu jest bardzo gorąco. Projektant przyznał, że początkowo planował chłodzić górny pokład za pomocą naturalnego nawiewu, ale zamawiający zrezygnował z tego udogodnienia. W efekcie w 2015 r., kosztem 2 mln funtów, we wszystkich używanych wtedy double–deckerach, zamontowano otwierane okna na piętrze.

Teraz TfL wstrzymuje wszelkie plany zakupu nowych pojazdów. Pieniądze mają zostać przeznaczone na modernizację jeżdżących w tym momencie po mieście autobusów. M.in. 3 tys. pojazdów ma zostać przebudowanych tak, by spełniały normę emisji spalin Euro 6.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Berliński piętrus do Warszawy, warszawski elektryk do Berlina

Komunikacja

Berliński piętrus do Warszawy, warszawski elektryk do Berlina

Witold Urbanowicz 04 maja 2016

Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu

Komunikacja

Kortrijk 2015. BYD w ofensywie. 51 elektropiętrusów dla Londynu

Michał Szymajda 16 października 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS