Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-01-12 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Transport wśród priorytetów RPO 2017
Tramwaj w ŁodziFot. Kasper Fiszer
Transport niskoemisyjny i multimodalny – te gałęzie komunikacji będą wsparte w tym roku środkami z RPO województwa łódzkiego. Region przeznaczy na ten cel 359 mln zł. Pierwsze konkursy ruszą jeszcze w pierwszym kwartale 2017 r.

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprezentował dziś plany na zagospodarowanie środków z Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach tegorocznych konkursów dla beneficjentów. Duży nacisk położony ma być na działania związane z transportem – na tę dziedzinę przeznaczona ma być co szósta złotówka zaplanowana do podziału w postępowaniach. Oznacza to kwotę ok. 359 mln zł.

Środki trafią prawdopodobnie m.in. do stolicy regionu

Niecałą połowę z tych środków UMWŁ chce wydać na projekty związane z transportem niskoemisyjnym. Ogłosi więc dwa konkursy: pierwszy jeszcze w pierwszym kwartale tego roku, kolejny – w trzecim. Łącznie w obu zaplanowano dotacje na poziomie 156 mln zł. UMWŁ przewiduje, że jednym z ważniejszych beneficjentów konkursowych będzie miasto Łódź.

W ostatnim kwartale roku przeprowadzony ma zostać natomiast konkurs związany z inwestycjami w transport multimodalny. Jak podkreślają w komunikacie prasowym władze regionu, przeznaczenie na ten cel ok. 203 mln zł oznacza kontynuację polityki rozpoczętej w roku poprzednim. – W działaniach transportowych mieści się interwencja i w kolej, i w drogi regionalne. Takie są priorytety – mówił na konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Na razie nie są jednak znane konkretne projekty, jakie wezmą udział w konkursach.

Czy środki dla regionów popłyną także po 2020 r.?

Jak wskazywał Witold Stępień, zaplanowane kwoty subwencji na poszczególne dziedziny (łącznie we wszystkich osiach priorytetowych ok. 2,2 mld zł) nie są ostateczne. – Jeżeli będzie taka potrzeba, jesteśmy gotowi pulę środków zwiększyć – mówił. Decyzje w tym zakresie mają być jednak podejmowane już po otrzymaniu odpowiednich zgłoszeń konkursowych. – W tej siedmiolatce dysponujemy kwotą ok. 10 mld zł. Zależy nam, by zagospodarować te środki szybko, by już pracowały dla regionu – podkreślał.

Zdaniem łódzkiego marszałka dobrze przeprowadzony proces wydatkowania środków RPO może mieć wpływ na gospodarkę także w wymiarze znacznie szerszym niż wynikający z samej interwencji. – Może to przekonać UE do utrzymania wsparcia dla regionów w latach kolejnych – ocenił. – Mam więc nadzieję, że wybierzemy bardzo dobre projekty – stwierdził.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS