Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódzkie: Czy powstanie rower publiczny ŁKA?

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-03-27 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzkie: Czy powstanie rower publiczny ŁKA?
Stacja roweru publicznego w Łodzi.fot. Kasper Fiszer.
Urząd Miejski w Pabianicach ogłosił swoje plany organizacji sieci miejskiego roweru publicznego. Miałaby ona być częścią szerszego przedsięwzięcia obejmującego swoim zasięgiem kilka miejscowości regionu łódzkiego. Łódzka Kolej Aglomeracyjna i lokalne samorządy chcą pozyskać na ten cel fundusze z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Ostatecznych kształtów nabiera projekt organizacji roweru publicznego Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który ma uzupełniać sieć połączeń kolejowych. Jak poinformował w środę Urząd Miejski w Pabianicach, przedsięwzięcie chcą realizować wspólnie z przewoźnikiem samorządy Pabianic, Zgierza, Sieradza i Koluszek. Współtwórcy projektu liczą na dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. – Jego uzyskanie jest konieczne dla realizacji inwestycji – mówi Aneta Klimek, rzecznik UM Pabianice.

Ponad setka rowerów w samych Pabianicach

System ma przyjąć nazwę Rowerowe Łódzkie. W samych tylko Pabianicach ma obejmować 14 punktów wypożyczeń na terenie miasta, które oferowałyby łącznie 122 rowery. – Plan Pabianic to pięć dużych stacji roweru publicznego (10 [przypisanych] rowerów, 15 miejsc) i dziewięć mniejszych (8 rowerów, 12 miejsc) – wskazuje przedstawicielka magistratu. Wypożyczalnię zlokalizowano by oczywiście pod dworcem, w kilku punktach w centrum miasta oraz na bardziej oddalonych osiedlach.

Samorząd chciałby uzyskać wsparcie unijne w wysokości 85 proc. wartości projektu. Wkład własny Pabianic wyniósłby wówczas ok. 215 tys. zł. – Miesięczny koszt utrzymania roweru publicznego wyniósłby natomiast 15 tys. zł – wycenia Aneta Klimek. Regionalny system wypożyczalni miałby funkcjonować przez co najmniej sześć lat (taki zaplanowano okres kontraktu).

Element szerszej polityki rowerowej Pabianic

Jeśli inicjatorzy otrzymają wsparcie z RPO, stacje wypożyczeń powstaną najprawdopodobniej już w przyszłym roku. – Oczekiwana jest integracja z Łódzkim Rowerem Publicznym – zapewnia rzecznik UM Pabianice. Nie wiadomo na razie jednak, w jaki sposób systemy miałyby być ze sobą powiązane (czy możliwe byłoby korzystanie z jednego konta, czy możliwe byłoby zwrócenie roweru w sąsiednim mieście itp.).

Pabianice w ostatnim czasie prowadzą bardzo aktywną politykę w zakresie komunikacji rowerowej. Choć sieć dróg dla rowerów liczy obecnie jedynie sześć kilometrów, w ciągu najbliższych lat planowana jest budowa kolejnych 12 km ścieżek. Prowadzone są też prace nad ujednoliceniem ich standardu. Użytkownicy systemu Rowerowe Łódzkie korzystaliby więc nie tylko z samorządowych pojazdów, ale i z nowej infrastruktury.

Czy środków wystarczy i na rowery, i na tramwaj?

Ze środków RPO UM Pabianice chciałby też wyremontować wymagającą pilnej interwencji linię tramwajową. W przyszłym miesiącu miasto chce złożyć w tej sprawie wniosek, który będzie najprawdopodobniej jednym z najdroższych zgłoszonych do konkursu. Jeśli samorządowi uda się pozyskać wsparcie na oba projekty transportowe, jakość komunikacji miejskiej w Pabianicach zostanie podniesiona skokowo.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W środę znów rusza Veturilo. Nowe i większe

Komunikacja

W środę znów rusza Veturilo. Nowe i większe

jd/inf. pras. 28 lutego 2017

Częstochowa. NextBike czy BikeU? Na razie chyba żaden z nich

Komunikacja

Częstochowa. NextBike czy BikeU? Na razie chyba żaden z nich

Jakub Dybalski 30 stycznia 2017

Łódzkie: Przy peronie wypożyczysz rower?

Mobilność

Łódzkie: Przy peronie wypożyczysz rower?

Roman Czubiński 23 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS