Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2017-04-10 15:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta
wiz. Urząd Miasta Łodzi
Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta
Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta
Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta
Łódź: Znamy projekt Bramy Miasta
W łódzkiej EC1 zaprezentowano dziś nowy projekt Bramy Miasta. Obiekt stracił charakterystyczną formę „bramy” z szerokim prześwitem, rozdzielając się na dwa niepołączone ze sobą wieżowce. W dwóch 15-piętrowych (w najwyższej części) budynkach o wysokości 55 m znajdzie się ok. 40 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowej.

Brama Miasta to obiekt mający tworzyć symboliczne przejście między starym śródmieściem a zasadniczą częścią Nowego Centrum Łodzi z dworcem Łódź Fabryczna. Pierwszą koncepcję architektoniczną dla budynku przy ul. Kilińskiego przygotował przed trzema laty Daniel Libeskind, wówczas jednak z winy niedoszłego nabywcy nie doszło do sfinalizowania transakcji. Przeznaczoną pod budowę Bramy działkę udało się w czerwcu 2015 r. sprzedać spółce z grupy Skanska za 28,492 milionów złotych. Zmiany w porównaniu z koncepcją Libeskinda są znaczące i dotyczą zarówno formy (utrata kształtu "bramy"), jak i wysokości (55 zamiast 64 metrów) oraz wyglądu elewacji.

Cały parter budynków ma stanowić przestrzeń otwartą dla wszystkich przechodniów. – Zarówno mieszkańcy, jak i turyści oraz pracownicy firm mieszczących się w budynkach mogli z niej swobodnie korzystać. Na parterze chcemy zapewnić dostęp do usług, które będą tworzyły atmosferę tego miejsca: będą to restauracje i kawiarnie, ale także przestrzenie do coworkingu – zapowiada dyrektor zarządzający Skanska Property Poland Arkadiusz Rudzki.

Autorzy projektu deklarują chęć odzwierciedlenia w projekcie charakteru miasta. Kwestią dyskusji pozostaje, czy zrobili to w trafny sposób. Elewacja będzie pokryta rdzawym kortenem. – To materiał szlachetny i ładnie się starzejący – uzasadnia Rudzki. Plac między budynkami zostanie wybrukowany czerwoną cegłą, nawiązującą do murów łódzkich fabryk. – Podobnie jak w Hali Koszyki, chcemy pokazać, że łódzkie rzemiosło, które zawsze tu było, może nadal funkcjonować. W roli szyldów reklamowych będzie można wykorzystać np. neony lub tablice malowane ręcznie – dodaje główny projektant Przemysław Łukasik.

Otaczający budynki teren ma być dobrym miejscem do organizacji imprez festiwalowych. Możliwych zastosowań, według Łukasika, jest wiele: można wykorzystać go zarówno do organizacji kina plenerowego, jak i wyświetlenia jednego z pokazów Festiwalu Światła. Można też ustawić tam podium jednego z pokazów mody. – Chcemy, by miejsce to nie było po prostu wybrukowanym czerwoną cegłą placem, ale miejscem, w którym ludzie wychodzący np. z dworca będą chcieli przebywać – deklaruje główny projektant.

Forma biurowców i zastosowane rozwiązania architektoniczne będą zapewne jeszcze długo budziły kontrowersje. Pewne pozostaje to, że budowa ma rozpocząć się jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Termin zakończenia przypada w roku 2019.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Obiecujący początek miejskiej kolei we Wrocławiu [zdjęcia]

Komunikacja

Obiecujący początek miejskiej kolei we Wrocławiu [zdjęcia]

Michał Szymajda 10 kwietnia 2017

Swarzędz: Jedna, droga oferta na dostawę hybryd

Komunikacja

Swarzędz: Jedna, droga oferta na dostawę hybryd

Witold Urbanowicz 10 kwietnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS