Partnerzy serwisu:
Komunikacja

W Łodzi "uciekł" tramwaj Pesy bez motorniczego. Komisja wyjaśnia przyczyny

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2016-06-24 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Łodzi "uciekł" tramwaj Pesy bez motorniczego. Komisja wyjaśnia przyczyny
Pesa 122NaLfot. Roman Czubiński
Do groźnego wypadku z udziałem wagonu Pesa 122NaL doszło dziś rano w Łodzi. Odstawiony na boczny tor w celu naprawy tramwaj samoczynnie ruszył z miejsca i stopniowo, jadąc przez pochyłe ulice, nabierał rozpędu. Udało się zatrzymać go dopiero kilka przystanków dalej poprzez wykolejenie na zwrotnicy. Nikt nie został ranny.

Z relacji świadków zdarzenia wynika, że w obsługującym linię 10 wagonie 1596 kilka minut po godzinie 5 nastąpiła awaria zasilania. Ponieważ dalsza jazda z pasażerami nie była możliwa, pojazd został zepchnięty na nieużywany liniowo odcinek torowiska w al. Kościuszki między al. Mickiewicza a ul. Żwirki. Na miejsce wezwano ekipę serwisową. Gdy ta próbowała naprawić usterkę (motorniczego nie było w pojeździe), tramwaj niespodziewanie ruszył.

Wagon z małą prędkością pokonał łuki przy skręcie w ul. Żwirki i Piotrkowską, potem kontynuował jazdę w stronę pl. Niepodległości, rozpędzając się na pochyłościach coraz bardziej. Na ponadkilometrowym odcinku do Placu Niepodległości nie doszło do żadnej kolizji z innym pojazdem ani pieszym. Przyczyniła się do tego przytomna postawa pracowników Nadzoru Ruchu MPK, którzy jadąc samochodem przed tramwajem, ostrzegali przechodniów przed zbliżaniem się do torowiska. Wagon został zatrzymany przy wjeździe na pętlę Plac Niepodległości poprzez przełożenie zwrotnicy. Uszkodzeniu uległy przeguby, elementy czoła wagonu oraz słup i przewody sieci trakcyjnej (ruch został już jednak przywrócony).

Jak informuje MPK, na razie nie wiadomo, dlaczego doszło do zdarzenia. Przyczyny zaniku hamowania wyjaśni komisja złożona z przedstawicieli MPK oraz Pesy. - Zespół już się zebrał, wstępne ustalenia powinny być znane dziś lub jutro - informuje zastępca rzecznika prasowego Bartosz Stępień. Jak dodaje, na razie nie ma planów wyłączenia z ruchu pozostałych 21 wagonów z dostarczonej na przełomie ubiegłego i bieżącego roku serii.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gliwice wybrały tylko producenta przegubowców. Solówki za drogie

Komunikacja

Gliwice wybrały tylko producenta przegubowców. Solówki za drogie

Witold Urbanowicz 24 czerwca 2016

NIK o transporcie publicznym

Prawo & Finanse

NIK o transporcie publicznym

Rafał Jasiński 24 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS