Pod koniec lutego MPK-Łódź podpisało umowę z przedsiębiorstwem komunikacyjnym Strassenbahnen AG z Bochum na zakup używanych, dwukierunkowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów.
MPK w Łodzi zakończyło przetarg na zakup używanych, dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 32 pojazdy, natomiast prawo opcji zakłada dostawy dwóch pojazdów. Długość tramwajów złożonych z trzech członów określono na 28-30 m, a szerokość na 2,3 m. W wozie znajdować się ma co najmniej 70 miejsc siedzących i 90 miejsc stojących (przy czterech pasażerach na metr kwadratowy). Udział części niskopodłogowej, w której wejścia będą się znajdować na poziomie 350 mm od główki szyny, wynosić ma co najmniej 60%. Więcej o specyfikacji pisaliśmy
tutaj.
Pod koniec października zgodnie z oczekiwaniami jedyną ofertę złożyła firma Bochum-Gelsenkirchener-Strassenbahnen AG (BoGeStra), czyli przewoźnik tramwajowy w niemieckim mieście Bochum. Podmiot wycenił swoja ofertę na kwotę 3 mln 150 tys. euro (ok. 13,366 mln zł).
W lutym MPK ostatecznie rozstrzygnęło postępowanie, akceptując złożoną ofertę. Umowę podpisano 26 lutego. – Prawdopodobnie do końca lipca do Łodzi sprowadzonych zostanie 10 wagonów NF6D. – informuje Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK-Łódź. Wszystkie pojazdy, zgodnie z ze specyfikacją zamówienia, miałyby zostać dostarczone do końca 2020 r.
Zamówienie jest efektem
pozytywnych wyników z eksploatacji jednego, sprowadzonego na próbę wagonu, który od końca maja 2017 r.
wozi pasażerów łódzkiej komunikacji.